کد خبر: کلاهبردار-حرفه-اي-توسط-پليس-راه-آهن-دست
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۳۹

رئیس پلیس راه آهن کشور از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت : متهم سابقه دار و با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت سردار علیرضا اکبر شاهی  با اعلام اين خبر گفت: یکی از مسافران با مراجعه به کلانتري مرکز پليس راه آهن تهران اظهار داشت: "فردي با معرفي خود به عنوان پليس بیان داشته مي تواند برايش بليت ارزان تر تهيه کند که در پی این ادعا، مسافر کارت ملي و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقد در اختيار وي قرار داده و اما از فرد مذکور خبری نشده است ".

وی افزود: پس از مدتي مجددا فردي با مراجعه به دفتر پليس سالن ايستگاه راه آهن  عنوان داشت:" به فردي که خود را از عوامل حراست راه آهن معرفی کرد اعتماد و به قصد تهيه بليت ارزان تر، کارت عابر بانک به همراه رمز را در اختيارش قرار دادم و پس از انتظار در سالن مسافران و عدم مراجعه فرد مذکور متوجه خالي شدن حساب خود به مبلغ 4 ميليون و 500 هزار تومان شدم" .

رئیس پلیس راه آهن کشور ادامه داد: در اين رابطه پرونده هاي متشکله به منظور بررسي تخصصي، شناسايي و دستگيري سارق کلاهبردار، تحويل پلیس آگاهی راه آهن شد که در تحقيقات اوليه، مأموران بلافاصله نسبت به اخذ تصاوير دوربين هاي مدار بسته سالن ايستگاه اقدام و مشخص شد سارق هر دو پرونده، يک نفر است.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: طي استعلام از موارد مشابه در سنوات گذشته، مشخص شد فرد مذکور اوايل سال گذشته با همين شيوه اقدام به کلاهبرداري و ضمن دستگيري به زندان منتقل شده است.

سردار اکبر شاهی تصريح کرد: در ادامه روند بررسی پرونده، ضمن شناسایی تصوير متهم، مراتب به مبادي ذيصلاح و ساير يگان هاي پليس راه آهن کشور اعم از پليس پايانه هاي مسافري (اتوبوسراني)، پليس فرودگاه و ... به منظور هوشياري و پيشگيري از تکرار موارد مشابه ارسال شد.

رئیس پلیس راه آهن اشاره کرد: همزمان با روزهاي پاياني سال گذشته، متهم با علم به اينکه مردم به قصد تهيه بليت به سالن مسافران مراجعه مي کنند، با نيت اقدام مجرمانه وارد سالن ايستگاه شده که با هوشياري مأموران شناسايي و دستگیر شد .

رئيس پليس راه آهن تهران اضافه کرد: متهم داراي سوابق کيفري متعددي در زمينه کلاهبرداري است، به طوری که در مرحله تحقيقات تکمیلی و ميداني مأموران دايره آگاهي اين پليس در اماکني که احتمال حضور کلاهبردار متصور بوده ، مشخص شد؛ متهم در بيمارستان امام خميني (ره) نيز اقدام به کلاهبرداري هاي متعددي کرده است.

سردار اکبر شاهی بیان کرد: در اين رابطه نیز متهم داراي 7 فقره سابقه کيفري به اتهام کلاهبرداري در شهرهاي مشهد، تبريز، اردبيل و تهران است.

وی گفت: پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha