کد خبر: کشف-126-ميليارد-ريال-کالاي-قاچاق-در-استان
۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

فرمانده انتظامي استان از کشف 126 ميليارد ريال کالاي قاچاق در پنج ماهه نخست سال 95 خبر داد و گفت: ارزش ريالي محموله هاي قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 117 درصد رشد داشته است.
 

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس سردار "منوچهر امان اللهي"  اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز سهم عظيمي در تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي به خود اختصاص داده است و نيروي انتظامي به مبارزه جدي با اين پديده شوم اقتصادي ادامه خواهد داد.

وي با بيان اينکه استان کرمانشاه به واسطه 330 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق يکي از مبادي مهم ورود کالاي قاچاق به کشور است، افزود: در شرايطي که بسياري از جوانان استان با معضل بيکاري دست و پنجه نرم مي کنند، ورود بي رويه کالاي قاچاق آسيب هاي جبران ناپذيري به اقتصاد استان وارد کرده است.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: متاسفانه آمار بالاي بيکاري و ريسک پايين انجام معاملات کالاي قاچاق موجب شده است بخشي از جوانان جوياي کار استان به اين سمت کشيده شوند و عواقب اين عمل مجرمانه را بپذيرند.

سردار امان اللهي عنوان کرد: تلفن همراه، لوازم خانگي، البسه، اقلام خوراکي و لوازم آرايشي بيشترين سهم کالاي قاچاق ورودي به استان کرمانشاه را تشکيل مي دهند که تهديدي جدي براي سلامت جامعه و اقتصاد کشور است.

وي در ادامه با اشاره به اينکه در پنج ماهه ابتدايي سال 94، 58 ميليارد ريال کالاي قاچاق در استان کرمانشاه کشف شد، افزود: در پنج ماهه نخست سال 95، کشفيات کالاي قاچاق به 126 ميليارد ريال رسيد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 117 درصد رشد داشته است.

سردار امان اللهي در پايان به جوانان جوياي کار توصيه کرد با کارآفريني و حمايت از توليد داخلي، فرصت ارتکاب اعمال مجرمانه را از خود و ديگران سلب کنند و در دام قاچاقچيان سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند، چراکه نيروي انتظامي در شناسايي و دستگيري اين افراد عزمي جدي و راسخ دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha