کد خبر: کشف-جهش-ژنتیکی-جدیدی-که-موجب-کاهش-ترس-و
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از ساینس‌دیلی، محققان فنلاندی در تازه‌ترینپژوهش‌های خود موفق به کشف جهش ژنتیکی شده‌اند که امکان تولید داروهای ضد افسردگی و استرس را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، این جهش ژنتیکی به افزایش تعامل اجتماعی نیز کمک می‌کند؛ نتایج به دست آمده از این تحقیق در Neuropharmacology منتشر شده است.

پژوهشگران دانشگاه فنلاند شرقی و دانشگاه اولو پژوهشگران در این مطالعه برای حذف ژن P4h-tm از ژنوم موش، از فناوری دست‌کاری ژن استفاده کردند و تغییر غیرمنتظره‌ای در رفتار موش‌ها مشاهده کردند.

 موش‌هایی که در آن‌ها ژن P4h-tm سرکوب شده بود، شجاعت درخورتوجهی نشان دادند و در مقایسه‌با موش‌های دارای ژن عملکردی P4h-tm دچار حالت درماندگی آموخته‌شده نشدند.

تانلیا از محققان این پژوهش می‌گوید: ما در این مطالعه دریافتیم کمبود ژن P4H-TM به بروز نقایص توسعه‌ای شدیدی در انسان‌ها منجر می‌شود؛ اگرچه با تکیه بر اطلاعات فعلی، نمی‌توانیم مشخص کنیم آیا این اثرهای نامطلوب از توسعه‌ جنینی نشئت می‌گیرند یا اینکه اگر عملکرد پروتئین P4H-TM در بزرگسالی مهار شود، نیز چنین اثرهایی به‌وجود خواهد آمد».(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha