کد خبر: کاهش-18-درصدی-غرق-شدگان-در-تیرماه-و-نجات-1216
۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران از شناسایی 351 نقطه حادثه خیز در سواحل دریای مازندران خبر داد و افزود: یک هزار و 216 نفر از هموطنان در محدوده دریای مازندران توسط عوامل امدادی هلال احمر از غرق شدن نجات یافته اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر مجتبی اکبری؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری کمیته کاهش و پیشگیری غریق، مسئولیت ساماندهی سواحل استان مازندران را به جمعیت هلال احمر واگذار کرد، افزود: با تفاهمی که میان جمعیت هلال احمر و وزارت کشور صورت گرفت؛ ساماندهی سواحل استان مازندران در این استان آغاز شد.

وی درباره شناسایی نقاط حادثه خیز با هماهنگی استانداری و فرمانداری ها، گفت: در کمیته کاهش غریق با هماهنگی که با همه عوامل داشتیم، توانستیم 351 نقطه حادثه خیز و نقاط ممنوعه شنا را شناسایی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران تصریح کرد: جدای از اینکه در تمام این مناطق، ناجیان غریق و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر مستقر شده اند، هموطنان باید توجه داشته باشند که در مناطق شنا ممنوع، به هیچ عنوان شنا نکنند.

وی با تاکید بر اینکه در تیرماه سال جاری تعداد غرق شدگان در دریای مازندران 18 درصد کاهش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: یک هزار و 216 تن از هموطنان در محدوده دریای مازندران توسط عوامل امدادی هلال احمر از غرق شدن نجات یافته اند.

به گفته اکبری، به هموطنان توصیه می کنیم تا حتما از مناطقی که طرح سالم سازی دریا اجرا می شود، برای شنا استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha