کد خبر: کاشت-الکترود-در-مغز-حیوانات-انجام-شد
۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۵۵

خرازی گفت: کاشت الکترود در مغز از پروژه هایی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی انجام شده و نتایج تحقیقات بر روی حیوانات کوچک نیز موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی درباره انجام پروژه‌های تحقیقاتی با حمایت این ستاد اظهار کرد: کاشت الکترود در مغز از پروژه هایی است که با حمایت ستاد انجام شده و نتایج تحقیقات بر روی حیوانات کوچک نیز موفقیت آمیز بوده است در فاز بعدی این تحقیقات بر روی حیوانات دیگر و انسان ادامه پیدا می کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ادامه داد: ساخت الکترودها هزینه بسیاری دارد و ساخت آنها در کشور پرداخت هزینه های زیاد برای تجهیزات تحریک عمقی را رفع می کند همچنین این الکترودها برای درمان بیماری هایی همچون پارکینسون و دیستونیا کاربرد دارند.

خرازی همچنین بیان کرد: پروژه "اپتو ژنتیک" نیز از پروژه هایی است که با حمایت ستاد به نتیجه رسیده است در این پروژه با تابش نور لیزر از روی جمجمه عملکرد سلول های عصبی تحت تاثیر قرار می گیرد. همچنین در حوزه آموزش و پرورش شناختی، تلاش های خوبی در حال انجام است که با استفاده از آموزه های شناختی، بتوانیم ذهن و مغز بچه ها را بهتر تقویت کنیم تا زودتر به بلوغ ذهنی برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha