کد خبر: کاربرد-هوش-مصنوعی-و-بررسی-ژنوم-در-پیشگی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۸

رئیس کارگروه رایانش زیستی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی و بررسی ژنوم در پیشگیری و تشخیص بیماری ها گفت: تحلیل اطلاعات ژنی هر فردی می تواند احتمال ابتلا شدن آن به بیماری قلبی و عروقی، سرطان ها، بیماری های روحی را نشان دهد.

دکتر عباس نجاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در مورد ارتباط هوش مصنوعی و سلول های بنیادی اظهار داشت: ما کارگروهی در این زمینه داریم که تلاش می کند در حوزه های مختلف کاربرد رایانش زیستی را اجرا کنیم.

وی افزود: رایانش زیستی استفاده ازکامپوترها، الگوریتم های ریاضی و هوش مصنوعی در پیشگیری و تشخیص بیماری ها با استفاده از اطلاعات ژنوم، یعنی اطلاعاتی که در ژن هر فرد وجود دارد است.

رئیس کارگروه رایانش زیستی معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه استفاده از این دانش و امکانات کمک به سایر علوم از جمله سلول های بنیادی بوده عنوان کرد: این مسئله سبب شده تا رشد سریع تر و دقیق تری داشته باشیم.

نجاری در پاسخ به این سوال که چه بیماری های از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی یا ژنوم شناسایی می شوند؟ گفت: تقریبا هر چیزی که در ژن ما نوشته شده و هر اتفاقی که در بدن ما به وجود می آید همچون ظهور علائم خوب و بد که به نوعی به ژن ما مربوط می شود است.

وی خاطر نشان کرد: تحلیل این اطلاعات ژنی در هر فردی می تواند نشان دهنده اطلاعات مبتلا شدن بیماری قلبی و عروقی، سرطان ها، بیماری های روحی و روانی و... باشد که آیا فرد بیشتر یا کمتر به این بیماری مبتلا می شود.

رئیس کارگروه رایانش زیستی معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: ما کاربرد رایانش زیستی را تازه شروع و برنامه های ملی را آماده کرده ایم تا وارد زنجیره دانشی تکمیل آن شویم.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha