رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به کاربرد سلول های بنیادی در درمان پارکینسون، ‌آلزایمر و تومورهای مغزی گفت:  در منطقه و فرامنطقه جایگاه ممتازی در زمینه سلول های بنیادی داریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، علیرضا زالی در درحاشیه اولیت همایش کشوری کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی در ارتباط باموضوع سلول‌های بنیادی اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در برخی از مباحث دانشی در کشور در لبه‌های مرز دانش حرکت کرده ایم یکی از موضوعات استراتژیک‌ترین در این زمینه سلول‌های بنیادی است.

وی افزود: در زمینه سلول‌های بنیادی امروزه اقدامات زیادی انجام شده است همچنین به خدمات و پژوهش در زمینه سلامت به سلول‌های بنیادی توجه بسیاری شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه توجه به موضوع سلول‌های بنیادی و موفقیت‌های حاصل شده از افتخارات ملی است، گفت: همه این اقدامات بر پایه خودکفایی انجام گرفته لذا در منطقه و فرامنطقه جایگاه ممتازی در این زمینه داریم.

زالی تصریح کرد: نباید در زمینه سلول‌های بنیادی نگاه افراطی و تفریطی داشت باشیم و در مجموعه گروه سلامت لازم است براساس شواهد متغن حرکت کرد.

وی به تبلیغات ماهواره‌ای که در زمینه سلول‌های بنیادی انجام می شود، اشاره کرد و گفت: در شبکه‌های ماهواره‌ای گاهی تبلیغ می شود که سلول‌های بنیادی به صورت قرص ارائه شده لذا همه اینها کاذب بوده و برای فریب افکار عمومی انجام می شود.

زالی اضافه کرد: ورود به اقتصاد مقاومتی باید بر اساس اصول اقتصاد غالب در کشور باشد که مقام معظم رهبری بر این اساس تاکید داشته‌اند همچنین دانایی محوری و تجاری‌سازی علمی برای تولید ثروت انبوه در حوزه فناوری و سلامت حائز اهمیت بوده که سلول‌ها بنیادی در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه در زمینه سلول‌های بنیادی به ویژه در حوزه مغز و اعصاب دریچه‌های نوین علمی باز شده و ایران از غافله‌های جهانی عقب نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه سلول‌های بنیادی داشته ایم و در آینده نیر در زمینه بیماری‌هایی همچون پارکینسون، ‌آلزایمر و تومورهای مغزی می‌توان شاهد موفقیت‌های شگرفی شد.

زالی در پایان گفت: در حال حاضر در همه زمینه دانش‌هایی همچون تکنولوژی اقدامات پژوهشی در حوزه سلول‌های بنیادی انجام و موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha