کد خبر: چگونه-می‌توانیم-کودکانی-شاد-داشته-باش
۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
دکتر سعید رحیمی پردنجانی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت)، درباره شادی آفرینی برای کودکان به ویژه قبل از دوران مدرسه اظهار کرد: شادی زمانی برای کودکان معنادار است که مبتنی بر طبیعت آنان بوده و این به شکل مثبت از طریق پاسخ‌دهی محیط به نیازهای کودک است چراکه یکی از نیازهای روان شناختی کودک نیاز به پاسخ‌دهی هیجانی است. این روانشناس با بیان اینکه یکی از اشکال پاسخ‌دهی هیجانی شادی‌آفرینی برای کودکان است، افزود: شادی‌آفرینی و نشاط برای کودکان از طریق بازی ایجاد می‌شود چراکه بازی فعالیتی خودجوش، با هدف آزاد، لذت بخش و همراه با تخیل و نشاط است که کودک از طریق آن به سطحی از تعادل روان‌شناختی و به حال خوب دست می‌یابد. وی ادامه داد: حال خوب کودک مبتنی بر تعامل با والد از طریق بازی است نه امر و نهی کردن همچنین کودک مهارت نشاط را از بازی و به ویژه بازی با مادر کسب می‌کند. این روانشناس با تاکید براینکه کودک شادی‌آفرینی را از فضای هیجانات مثبت با مادر و محیط خانواده کسب می‌کند، عنوان کرد: شادی‌آفرینی هنر والدین مسئول است، تا فرزند خویش را به سطحی از آرامش جهت راهی شدن به مهد و مدرسه برسانند. شادی‌آفرینی مبتنی بر بازی‌های هیجانی مثبت همچون خاله بازی، بادکنک بازی، آب بازی، گل بازی، حباب بازی، نون بیار کباب ببر، لی لی، بازی ریخت و پاش است. رحیمی پردنجانی یادآورشد: والدین موفق کسانی هستند که مهارت بازی کردن را با فرزند خود درونی کرده‌اند و از این طریق آنان را به آرامش و حال خوب می‌رسانند. پس باید به تعامل پایدار از طریق ترویج فرهنگ بازی‌های بومی و مبتنی بر طبیعت کودک توجه کرده تا زمینه خاطره‌های خوب را برای کودکانمان ایجاد تا کودکانی با نشاط و خلاق داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha