کد خبر: چه-باورهایی-افراد-را-به-سمت-اعتیاد-گرای
۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

برنامه «تا رهايي» شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ 23 دي ماه، به موضوع «بررسي عوامل ورود به اعتياد» مي پردازد.

به گزارش خبرگزاری سلامت، «تا رهايي» برنامه اي است گفتگو محور در خصوص معضلات فردي و اجتماعي پيش روي افرادي كه در معرض و يا درگير اعتياد و سوء مصرف مواد هستند؛ كه در اين برنامه به بررسي و شناسائي زمينه هاي اجتماعي گرايش به اعتياد و ترغيب افراد درگير به اعتياد به درمان و مداوا پرداخته مي شود.
باورهای نادرستی در زمینه مواد و مصرف آنها در جامعه رواج دارد که باعث گرایش افراد به مصرف مواد می شود. اصلاح این باورها در پیشگیری از اعیتاد نقش بسزایی دارد؟؛ در همين ارتباط، اين برنامه راديويي، از ساعت 12 به مدت 40 دقيقه با حضور دکتر کامبیز محضری، پژوهشگر و درمانگر اعتیاد به اين پرسش كه چه باورهایی افراد را به سمت اعتیاد گرایش می دهند؟ پاسخ مي دهد.
هدف اصلي و رويكرد اين برنامه در آموزش و پيشگيري اوليه و ثانويه اعتياد، بررسي مسائل ريشه اي موجود در جامعه در خصوص معضل اعتياد، پيشگيري از ابتلا افراد در معرض اعتياد، كمك به معتادان و خانواده هاي آنها در زمينه درمان و كمك به خانواده ها در كنترل و شناخت و رمان فردي از اعضاي خانواده درگير اعتياد و انجام مشاوره به معتادان و خانواده هاي آنان و ترغيب آنان به درمان است.
گفتني است، برنامه «تا رهايي» كاري است از گروه اجتماعي شبكه راديويي سلامت كه هر هفته پنچ شنبه ها از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha