کد خبر: چه-افرادی-واکسن-آنفلوآنزای-رایگان-دری
۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا، اظهار داشت: افرادی که قصد خرید واکسن آنفلوآنزا را دارند باید حتماً‌ به تاریخ آن توجه کنند و سال 2018 را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های جدید روز گذشته وارد بازار شده است، گفت: واکسن‌های آنفلوآنزا ساخت داخل نداریم و دو نمونه وارداتی از کشور فرانسه و هلند است که هر دو مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو آمریکا است.

مردانی با اشاره به اینکه واکسن‌های آنفلوآنزای روسی و چینی اثربخشی نداشته و به مردم توصیه می‌کنیم این نوع واکسن‌ها را خریداری نکنند،‌ گفت: بیماران مبتلا به HIV مثبت، پرسنل پزشکی و افرادی که دچار بیماری‌های خونی همچون تالاسمی هستند در اولویت دریافت واکسن رایگان هستند که برای زنان باردار نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته ولی هنوز این مسئله محقق نشده است ولی در برخی از مراکز بهداشتی تسهیلاتی در این زمینه داده می‌شود.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا تأکید کرد: افراد بالای 60 سال، کودکان 6 ماهه تا 6 سال، بیماران گرفتار دیابت و مشکلات قلبی همچنین بیماران سرطانی باید حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه یکبار تزریق این واکسن در سال کفایت می‌کند،‌ گفت: بهترین زمان ترزیق واکسن نیمه دوم شهریورماه است.

مردانی در مورد قیمت واکسن آنفلوآنزا گفت: سال گذشته قیمت این و اکسن حدود 23 هزار تومان بوده که امسال تقریباً دو برابر شده و نیاز است که سازمان‌های بیمه‌گر همچون تأمین اجتماعی و خدمات درمانی حداقل یکبار تزریق این واکسن را تحت پوشش قرار دهند(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha