کد خبر: چه-افرادی-نباید-قرص-ضدبارداری-بخورند؟
۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

متخصص زنان و زایمان هشدار داد: قرص های ضدبارداری نباید برای زنان سن بالا تجویز شود، زیرا احتمال لخته خون و آمبولی را در پی دارد.

دکتر شهلا رشیقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تأکید کرد: قرص های ضد بارداری باید به درستی تا سن 35سالگی تجویز شوند.
وی هشدار داد: قرص های ضد بارداری نباید برای خانم های سن بالا تجویز شود، زیرا در آنها خطر لحته خون، آمبولی، خطر افزایش دیابت، چربی خون و چاقی وجود دارد.

عضو انجمن زنان و مامایی ایران افزود: در اشخاص جوان که دچار چاقی هستند و سابقه لخته خون و ترومبوز دارند و همچنین خانواده و اقوام آنها سابقه روماتیسم قلبی دارند به دلیل افزایش شانس لخته خون نباید قرص های ضد بارداری تجویز شود.

رشیقی بیان داشت: حال اگر قرص ضد بارداری به درستی برای یک فرد جوان و سالم تجویز شود علاوه بر نداشتن ضرر بلکه مفید هم است زیرا شانس ابتلا به سرطان تخمدان و سرطان آندومتر را کاهش می دهد.

وی متذکرشد: اما مختصری امکان دارد در اشخاص مستعد، شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان پستان را افزایش دهد بنابراین افرادی که سابقه سرطان پستان در اقوام درجه یک دارند نباید قرص های ضد بارداری را مورد استفاده قرار دهند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha