کد خبر: چند-روش-ساده-برای-پیشگیری-از-گرفتگی-گوش
۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) شاهرخ خوش‌سیرت فوق‌تخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تعدد سفرهای نوروزی و در خصوص بیماری‌های گوش و گرفتگی آن در طول سفر گفت: در مسیرهای طولانی به خصوص کوهستانی که ارتفاع کم و زیاد می‌شود، معمولاً سبب گرفتگی گوش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در مسافرت‌های هوایی نیز مانند سفرهای کوهستانی ارتفاع کم و زیاد می‌شود و شپپوراستاش رخ می‌دهد. این عضو مجرایی است که از داخل گوش تا انتهای بینی ادامه دارد وظیفه آن تعادل هوا در گوش است که با اختلاف ارتفاع متورم و سبب گرفتگی گوش خواهد شد.

فلوشیپ جراحی بینی و سینوس اظهار داشت: معمولاً متداول و راحت‌ترین کار برای رها شدن از گرفتگی گوش این است که فرد شریان هوای بینی خود را با دست ببندد و با فشار آوردن هوا بخواهد گوش خود را باز کند ولی این راه اصلاً مناسب نیست زیرا میکروب‌های داخل بینی را وارد گوش می‌کند و احتمال بیماری عفونت چرکی در گوش را افزایش می‌دهد.

خوش‌سیرت در خصوص بهترین راه برای رهایی از انسداد گوش توسط هوا گفت: باید از راه‌هایی مانند آدامس جویدن، آب‌نبات جویدن و ... استفاده کرد تا باعث تقویت عضلات در شیپور استاش شود ولی اگر پیش از مسافرت این مشکل وجود داشته باشد باید حتماً به پزشک مراجعه کرد تا داروهای مناسب برای درمان تجویز کند؛ ضمناً‌ اگر مشکل برطرف نشد بیمار نباید به مسافرت برود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha