کد خبر: چالش-بین-پزشک-و-پرستار-به-نفع-مردم-نیست
۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷

مترون بیمارستان شریعتی؛ معتقد است که برخورد و اختلاف نظر بین جامعه پزشکی و پرستاری، به ضرر نظام سلامت و مردم است.

به گزارش خبگزاری سلامت به نقل از پایپاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، مهین سعیدی گفت: پرسنل پرستاری نهایت تلاش خود را می کنند و سیستم مدیریت بیمارستان نیز حمایت های لازم را از پرستاران می کنند اما رضایت یک امر نسبی است و تا زمانی که نیروی انسانی به حد کفایت لازم نرسد نمی توانیم انتظار در حد مطلوب و سقف را داشته باشیم و در یک جاهایی هم نیاز به بهینه کردن وجود دارد.

وی ادامه داد: در بیمارستان شریعتی علاوه بر اینکه همانند سایر نقاط کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم و  بیمارستان در حد سطح ۳ است و بیماران از سطح کشور به بیمارستان مراجعه می کنند و مطمئنا کار پرستاران بسیار دشوار و سخت تر است.

سعیدی افزود: البته، در حال حاضر با تلاش همه جانبه ای که انجام شده است در حد توان و در حد بضاعت امکانات خدماتی نسبتأ خوبی به مردم ارائه می شود و با توجه به اینکه سطح امکاناتی که در اختیار داریم و در حد بضاعت امکاناتی که داریم می توانیم به مردم سرویس بدهیم و اگر خارج از این بخواهیم بگوییم مطمئن واقعی نخواهد بود.

مترون بیمارستان شریعتی گفت: رو در رو قرار گرفتن پزشک و پرستار اصلا شایسته نیست، ما یک تیم هستیم و حتما به تعامل مثبت و احترام متقابل نیاز داریم و برای سطح تحصیلکرده جامعه پرستاری و جامعه پزشکی اصلا شایسته نیست که رو در روی هم قرار بگیرند .

وی بیان کرد: این رو در رو قرار گرفتن ها جامعه درمان را به چالش می کشد زیرا پرستار با پزشک همکار است و پزشک نیز با پرستار همکار است، ما باید با هم و در کنار هم کار کنیم که بتوانیم درمان مردم را انجام دهیم . اگر قرار باشد به جای کار اصلی رو در روی هم قرار بگیریم مطمئنا به هیچ نقطه مطلوب و خوبی نخواهیم رسید.

سعیدی در پایان افزود: امیدواریم با درایت مسئولین وزارت بهداشت، چه در سطح دانشگاه هرچه سریعتر این مسئله حل شود زیرا این مسئله نه به نفع پرستاری است و نه به نفع پزشکی و نه به نفع بیمار است.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha