کد خبر: پیگیری-مجلس-در-اعتراض-پاتولوژیست-ها
۹ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۵

محمد حسین قربانی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص اعتراض و تجمع پاتولوژیست ها، اظهار داشت: بنده نیز باور دارم که این حق و حقوق جامعه پاتولوژیست ها است. آنها 7 سال پزشکی خوانده، طرح رفته و کار کرده اند و سپس 4 الی 5 سال دوره دستیاری را گذرانده و تخصص گرفته اند.

قربانی افزود: این متخصصان بعد از دریافت تخصص سالیان سال در مراکز درمانی تعهد خدمت انجام داده  و سپس با یک تجربه کلان، آزمایشگاه دایر کرده اند. یک فردی که بیوشیمی خوانده و phdگرفته، قطعا تجربه فضای علمی افرادی که پزشکی خوانده و تخصص را گرفته اند، ندارند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یکی از خطاهایی بوده که تقریبا به نظر بنده وزارت بهداشت انجام داده است و این جایگاه ها باید تلطیف شود. با توجه به این که الان ما این رشته تخصصی را داریم باید یک تعهدی باشد. رشته ای که طرف با دو سال phd می گیرد به جای این کار ما بیاییم دستیار تربیت کنیم و دانشگاه ها را مجهز کنیم و لذا این تفاوت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد:. به هر حال بنده این پیگری های دوستان را به جدیت می دانم و جلسه ای روز گذشته در کمیسیون بهداشت تشکیل شد و چند نفر از همکاران ما تحت قالب کمیته ای مسئول پیگیری این کار شدند. امیدوار هستم با رایزنی هایی که با مجموعه وزارت بهداشت و این دوستان انجام می شود این فضا تلطیف شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت، متاسفانه اخیرا وزارت بهداشت آیین نامه ای را به امضای وزیر رسانده که phd های علوم پایه پزشکی که پزشک نیستند، بتوانند بدون طی مراحل طب عمومی متخصص آزمایشگاه شوند. به عبارتی در حقیقت یک راه میان بری برای متخصص شدن ایجاد کنند.

انتهای پیام/

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha