کد خبر: پیشنهاد-افزایش-۵۰۰-هزار-تومانی-حقوق-کا
۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه، با توجه به افزایش هزینه‌های خانوار بعد از شوک ارزی اخیر افزایش حقوق کارمندان دولت اجتناب ناپذیر است، گفت: در بودجه‌های سنواتی مدلهای مختلفی برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده اما تجربه سالیان گذشته نشان میدهد افزایش حقوق براساس درصد  عادلانه نیست. وی افزود، به عنوان مثال وقتی بحث افزایش 20 تا 25 درصدی حقوقها در بودجه مطرح میشود افرادی که پایه حقوق بالاتری دارند نفع بیشتری از این افزایش‌ها میبرند و برعکس کارمندانی که پایه حقوق دریافتی پایین تری دارند با وجود افزایش 20 درصدی، تغییر محسوسی در دریافتی آنها ایجاد نمیشود. دلیگانی ادامه داد، البته در بودجه سال جاری  افزایش0تا 20 درصدی حقوق با توجه به میزان دریافتی کارمندان مطرح شد این درحالی است که میانگین افزایش در سال97 حدود 10 درصد بوده است. وی با بیان اینکه افزایش میزان و مبلغ مشخصی به حقوق کارمندان میتواند پیشنهاد عادلانه تری باشد گفت: پیشنهاد ما افزایش 500 هزار تومانی حقوق برای همه کارمندان است، به این ترتیب فاصله درامدی افرادی که دریافتی کمتری دارند با مدیران ارشد جبران خواهد شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد، البته این پیشنهاد قطعی نبوده یعنی اگر دوستان دولت پیشنهاد منصفانه ای ارائه کنند که بتواند عقب ماندگی حقوق کارمندان را جبران کند، حتما از آن استقبال خواهیم کرد.(تسنیم) داستان غم‌انگیز "کاتالیست‌های تقلبی" مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از ورود سازمان محیط زیست به موضوع توزیع «کاتالیست‌های تقلبی» در بازار خبر داد. به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، سیدنواب حسینی‌منش  با هشدار در  مورد نصب کاتالیست‌های تقلبی روی خودروها گفت که از زمان اجرای معاینه فنی برتر، به پدیده‌ای جدید در مورد وضعیت کاتالیست‌های نصب‌شده روی خودورها برخورد کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که کیفیت پایین و حتی تقلبی‌بودن برخی کاتالیست‌های نصب‌شده،  محرز شده است. وی با بیان اینکه این کاتالیست‌ها « فاقد الزام آلایندگی» هستند، افزود: « کاتالیست روی یک خودور با پیمایش معمولی حدودا 3 سال عمر می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد این کاتالیست‌های تقلبی، بیشتر از سه ماه روی خودرویی دوام بیاورند.» حسینی‌منش با بیان این‌که داخل ساختار کاتالیست، فلزات گرانبهایی وجود دارد، گفت: « با افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار،  برخی سازنده‌ها این فلز گران‌قیمت را از داخل کاتالیست برمی‌دارند که سبب می‌شود کاتالیست از کارکرد اصلی خود خارج شود؛ چرا که با  برداشتن آن فلز گرانبها،  فقط یک فیلتر توری در داخل قوطی کاتالیست باقی می‌ماند و  تعمیرگاه‌ها  نیز این کاتالیست معیوب را با  نصف قیمت بر روی خودروها نصب می‌کنند.» مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه « داستان غمناکی را شاهد هستیم؛ چراکه این کاتالیست‌ها به صورت عمده و سیستماتیک در بازار پخش شده است» افزود: « سازمان محیط زیست هم به طور جدی، به دنبال بررسی تخلفات تولیدکنندگان کاتالیست تقلبی است تا به این مهم رسیدگی شود؛ اما رانندگان نیز باید در خرید کاتالیست دقت لازم را داشته باشند.» کاتالیست قطعه‌ایست که در مسیر خروج دود از اگزوز نصب می‌شود تا میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد.(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha