کد خبر: پیام-وزیر-بهداشت-به-مناسبت-روز-دانشجو-ش
۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۹:۱۱

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت 16 آذرماه و روز دانشجو در صفحه شخصی خود نوشت: مشکل بزرگ جهان امروز علیرغم تمام پیشرفت‌های بشر، همچنان ندانستن و جهل است. چرا که ستیز جهل و نادانی با علم و آگاهی پایان‌ناپذیر و ابدی است.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر هاشمی در این پیام تصریح کرد: آموختن علم آن‌گاه امری مقدس محسوب می‌شود که در جهت رشد، تعالي و سعادت بشر به کار آید و بر جهل و نادانی که جوامع را به سوی خرافه، افراط، تندروی و انحطاط سوق می‌دهد، غلبه کند.

وزیر بهداشت در این پیام خطاب به دانشجویان نوشت: شما «دانشجویان» عزیز که پیشروان دانش و معرفت جامعه هستید، باید قدر این عنوان و دوران دانشجویی خود را بدانید و به قدر توان بر دانش و مهارت خود بیفزایند؛ اما علم و تخصص آنگاه مفید و کارآمد خواهد بود که علاوه بر اندیشه و جان خودتان، بر مسیر حرکت دیگران به سوی آگاهی و تعالی نیز اثرگذار باشد؛ بر خانواده، دوستان، جامعه، کشور و حتی جهان.

دکتر هاشمی در ادامه با بیان این که همیشه آرزویم این بوده که دانشجویان عزیز از سال‌های حضور در دانشگاه، حداکثر بهره را ببرند و بدانند این فرصت هم مانند فرصت‌های دیگر زندگی زودگذر و غیر قابل تکرار است، تصریح کرده است: همه‌ی ما باید به مباحث عمده‌ای نظیر توسعه‌ی همه جانبه و شکوفایی علمی کشور و تقویت انگیزه‌ی استاد و دانشجو برای آموختن و آموزاندن فکر کنیم؛ مواردی که با دستور و بخشنامه حل نمی‌شود؛ مطالعه نیاز دارد و آسیب شناسی.

وزیر بهداشت در این پیام تاکید کرد: تبدیل شدن دانشگاه به پایگاهی برای احزاب سیاسی خطرناک است اما از آن خطرناک‌تر این است که دانشگاه خاموش باشد، دانشجویان اظهار نظر نکنند و نگاه انتقادی و آرمان‌گرایانه را به هر دلیلی کنار بگذارند.

دکتر هاشمی در ادامه این پیام یادآور شده است: به لطف خدا، طی دهه‌های اخیر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجویان ما، آرمانخواهی آنها بوده است؛ انقلاب اسلامی هم بر بستر دانشگاه بالید و پایدار خواهد ماند.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که حق‌طلبی، عدالت‌جویی و استقلال‌خواهی، میراث دانشگاه است؛ اظهار امیدورای کرده است تمام دانشجویان عزیز آن را پاس بدارند و در پناه درست کرداری و راست اندیشی، نامی نیک و اثراتی ماندگار از خود بر جای گذارند.

دکتر هاشمی با بیان این که شانزده آذر اما برای همه‌ی ما نماد آرمان‌خواهی و مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی است تصریح کرده است: به این روز باید به عنوان یک فرصت نگریست و اجازه نداد عده‌ای با برداشت‌های سطحی، ارزش واقعی آن را تحریف کرده یا تخفیف دهند.
وزیر بهداشت در پایان ضمن تبریک شانزدهم آذر بر تمام دانشجویان کشور ، خاطرنشان کرد: هدف شهدای سال ١٣٣٢ دانشگاه تهران و سایر شهدای این کشور تا امروز نیز استقلال ایران و عزت و آبروی این ملت بوده است و همه‌ی ما وظیفه داریم این راه را ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha