کد خبر: پیام-تبریک-سازمان-نظام-پرستاری-به-مناس
۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷

سازمان نظام پرستاری کشوردر پیامی فرا رسیدن ولادت باسعادت و فرخنده حضرت زینب(س) و روز پرستار را به تمام زحمت کشان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "هرکس برای برآوردن نیاز بیماری بکوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد مانند روزی که از مادرش زاده شده، از گناهانش پاک می شود".

پنجم جمادی الاول؛ سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی صبر و استقامت و درایت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار ،فرصت ارزشمندیست برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری که بحق یکی از حلقه های مهم و موثر در زنجیره سلامت هستند و به یقین نامگذاری این روز بزرگ به نام پرستار در نظام جمهوری اسلامی برای قدر دانستن و ارج نهادن به مقام والای پرستاران است.

پرستاری در فرهنگ اسلامی ما جایگاه بسیار رفیعی دارد، پرستاری هنری است بی نظیر و تخصصی بی همتا است. پرستاری تنها مراقبت از علائم حیاتی بیمار نیست، فقط نگهبانی از مرز حیات بیمار نیست بلکه دمیدن روح زندگی است. پرستاران و سایر رشته های وابسته نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه دارند.

همراهی و ایثار جامعه پرستاری در سال های گذشته به خصوص در دوران دفاع مقدس، شاهدی محکم از هدفمندی و تعهد این گروه فرهیخته و زحمتکش می باشد، ارزش و اهمیت کار این قشر زحمتکش وقتی آشکار و نمایان می شود که بدانیم توسعه پایدار بر محور انسان سالم استوار است و امروز جامعه پرستاری مبدّل به نیروی عظیمی گشته که مسئولیت پر ارزش خود را با انگیزه های الهی به انجام می رساند.

جامعه پرستاري، مجموعه اي پويا با هدفي مقدس، سرشار از محبت به نوع انسان و شيفته خدمت است و بي شک، نام گذاري این روز فرخنده  به عنوان  روز پرستار، ادای احترام به فرشتگانی زمینی است که خدمت به خلق را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند و بواسطه این افتخار به دنبال کسب رضای الهی هستند.

سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جامعه شریف پرستاری کشور، سالروز میلاد زینب کبری(س)، پرستار همه عاطفه ها و همه ستاره های درخشان ایمان و عفّت و پرستار همه ارزش های زخم دیده در تاریخ شیعه را به همه پرستاران و منادیان انسانیّت و ایمان تبریک و تهنیت عرض می نماید و ایامی سرشار از توفیقات روز افزون الهی برای تمامی زحمت کشان این عرصه از درگاه خداوند منان مسئلت می نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha