کد خبر: پيام-اصلي-طب-سنتي-ايران-اصلاح-سبك-زندگي
۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴

جشنواره و نمايشگاه ملي گياهان دارويي، فراورده‌هاي طبيعي و طب سنتي ايران، فرصتي براي نمايش نحوه مداخله درماني و ارتقاي سلامتي براي مردم در حوزه طب سنتي بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت ‌ دكتر محمود خدادوست، مشاور وزير و مدير كل دفتر طب سنتي ايراني- اسلامي ضمن بیان این مطلب گفت: در كنار دومين و سومين جشنواره و نمايشگاه ملي گياهان دارويي، فراورده‌هاي طبيعي و طب سنتي ايران، سلامتكده‌هاي طب سنتي هم برپا شد و مردم ضمن اينكه با قابليت‌هاي طب سنتي ايران در حوزه ارتقاي سلامت آشنا شدند، نحوه برخورد و مداخله پزشكان طب سنتي را نيز در حوزه درمان، از نزديك ديدند.

وي با اشاره به ورود جدي وزارت بهداشت در دو جشنواره اخير گياهان دارويي، فراورده‌هاي طبيعي و طب سنتي ايران، گفت: در دو جشنواره اخير كه وزارت بهداشت به طور جدي ورود پيدا كرد، از ورود افراد غير پزشك در بخش درماني كه قانونا حق مداخله در امر درمان ندارند، جلوگيري و از توصيه بي‌مورد انجام اعمال يداوي مانند حجامت و فصد كه خط آخر درمان در طب سنتي بوده و شرايط و ويژگي‌هاي خاص خود را براي انجام دارند، پرهيز شد.

مشاور وزير بهداشت افزود: جشنواره د رواقع فرصتي بود تا اين پيام را برسانيم كه حرف و پيام اصلي طب سنتي ايران، ارتقاي سلامتي، حفظ تندرستي و اصلاح سبك زندگي مردم است.

وي ادامه داد: سعي كرديم اين واقعيت را در چهار روز برگزاري جشنواره، در سلامتكده‌هاي طب سنتي به نمايش بگذاريم و تبييني از اين رويكرد وزارت بهداشت در استفاده از طب سنتي صورت بگيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha