کد خبر: پوشش-رايگان-بيش-از-يك-ميليون-دانش-آموز-د
۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از پوشش رايگان بيش از يك ميليون دانش آموز در طرح بيمه حوادث دانش آموزي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  عباسعلي باقري اظهاركرد: قرارداد بيمه حوادث با بيش از دو دهه سابقه و با هدف حمايت از دانش آموزان، اوليا و مربيان مدارس كشور در قبال حوادث و سوانح منجر به جرح، نقص عضو و يا فوت در داخل يا خارج از واحد هاي آموزشي در حال اجراست.

وي حق بيمه دانش آموزان در سال تحصيلي 96-95 را 7500 تومان اعلام کرد و افزود: كليه دانش آموزان با پرداخت اين مبلغ از تاريخ اول مهرماه 95 تا 31 شهريور ماه سال 96 به صورت شبانه روزي تحت پوشش اين بيمه نامه قرار گرفته اند.

باقري تصريح كرد: دانش آموزان در صورت هرگونه حادثه مي توانند از تعهدات بيمه دانش آموزي بهره مند شوند و كليه افرادي كه تحت پوشش سازمان هاي حمايتي در سراسر كشور از جمله بهزيستي وكميته امداد قرار دارند ،  از پرداخت حق بيمه نيز معاف مي باشند.

مديركل تعاون و پشتيباني از پوشش بيمه اي رايگان بيش از يك ميليون نفر دانش آموز در سال تحصيلي 96-95 خبرداد و اظهار كرد: جبران غرامت فوت ناشي از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرارداد به ميزان 70 ميليون ريال و نقص عضو دائم ،‌كلي و جزئي 1 ميليارد ريال، جبران هزينه هاي كاشت حلزون به ميزان 100ميليون ريال، هزينه های اعمال جراحي6 ميليون ريال، هزينه درمان سرپايي تا سقف 15 ميليون ريال و هزينه خريد و پيوند كليه به ميزان 20 ميليون ريال پرداخت خواهد شد.

باقري درخصوص پوشش بيمه اي و تعهدات مربوط به اردوهاي دانش آموزي گفت: پرداخت غرامت فوت در اثرحادثه و هم چنين پرداخت غرامت نقص عضو براي هريك از دانش آموزان در طول سال تحصيلي به ميزان يك ديه كامل انجام مي شود.

وي پرداخت هزينه پزشكي در اثر حادثه را براي دانش آموزان حداكثر 100 ميليون ريال اعلام كرد و خاطرنشان كرد: هزينه درماني بيماران صعب العلاج و پرهزينه نيز تا سقف 20 ميليون ريال قابل پرداخت است.

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش وپرورش تصريح كرد: بيمه حوادث دانش آموزي در مدارس نهادينه شده و افراد اطلاع كافي از مفاد آن دارند، بنابراين تعداد افراد بهره مند از مزاياي پوشش اين بيمه نامه، دليل آگاهي بيمه شدگان، خانواده ها و مديران واحدهاي آموزشي از شيوه اجرا و چگونگي استفاده دانش آموزان حادثه ديده از تعهدات اين قرارداد است.

وي از استقرار نمايندگان شركت بيمه طرف قرارداد در تمامي ادارات آموزش وپرورش با هدف تسهيل در ارائه خدمات به بيمه شدگان خبر داد و اظهار كرد: در صورت نياز، اولياي دانش آموزان براي دريافت خسارات درماني ناشي از حوادث و درمان مي توانند به اين نمايندگان مراجعه كنند و در صورت عدم موفقيت می توانند با دردست داشتن مستندات و مدارك مربوط به هزينه هاي پزشكي، به مديران مدارس يا به واحد تعاون و امور رفاهي ادارات آموزش وپرورش مناطق خود مراجعه و نسبت به دريافت خسارات اقدام نمايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha