کد خبر: پهپاد-امدادگر،-گمشدگان-را-به-طور-خودکا
۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۳

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از نیواطلس، سازمان امداد و نجات سوئیس از تولید پهپادهای جدیدی به نام رگا خبر داده که می‌توانند به طور خودکار به دنبال افراد گمشده بگردند و آنها را شناسایی کنند.

 امروزه پهپادها برای انجام امور مختلفی از نجات حیات وحش گرفته تا مراقبت از زمین‌های کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما نجات انسان‌ها به طور خودکار و بدون نیاز به کنترل و برنامه ریزی قبلی توسط پهپادها تا به حال سابقه نداشته است.

پهپاد رگا مجهز به حسگرهای متعدد، دوربین دید در روز، دوربین حرارتی، دوربین مادون قرمز و یک ابزار ویژه شناسایی گوشی‌های تلفن همراه است و می‌تواند با استفاده از این ابزار افراد گم شده را شناسایی کند. این پهپاد قادر به اسکن کردن نواحی وسیعی از مناطق دورافتاده به طور مستقل است.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی این پهپاد داده‌های دریافتی از طریق حسگرها و دوربین‌ها را جمع آوری کرده و با بررسی آنها افراد گم شده را شناسایی می‌کند. این پهپاد می‌تواند در نور کم نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهد. این در حالی است که هلکوپترهای امداد و نجات معمولا در تاریکی شب قادر به پرواز نیستند.

این پهپاد دارای سه پره به قطر تنها دو متر است و می‌تواند در ارتفاع 80 تا 100 متری پرواز کند. استفاده از سیستم ناوبری ماهواره ای مزیت دیگر پهپاد مذکور است. سیستم ضد تصادم این پهپاد هم از برخورد آن با دکل‌های برق، دیگر پهپادها و غیره جلوگیری می‌کند. پهپاد یادشده که از سال 2020 مورد استفاده علمیاتی قرار می‌گیرد، مناسب پرواز در اماکن شلوغ نیست.(فارس)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha