کد خبر: پرستاران-از-تبعیض-در-نظام-سلامت-رنج-می-ب
۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۴

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که مصوب مجلس شورای اسلامی است، اظهارداشت: تعرفه خدمات پرستاری در حالی اجرا نمی شود که قانون است. در حالی که تعرفه های پزشکی، قانون نیست اما اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، حسین علی‌نسائی گفت: تعرفه‌ خدمات پزشکی در طرح تحول سلامت به ۱۷۰۰ خدمت افزایش یافت و تعرفه‌های پیشین به‌طور متوسط ۳ برابر شد. اما تعرفه‌ خدمات پرستاری که از سال ۸۶ قانون مصوب مجلس شده است، هر بار به بهانه کمبود اعتبار اجرا نمی شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: برای پرستاری ۵۰۰ خدمت تعریف شد که سپس به ۲۵۰ خدمت تحت بسته خدمتی و در نهایت به ۱۰۰ تعرفه کاهش یافت که تعرفه‌گذاری همان شمار اندک خدمات پرستاری اجرا نشد.

علی‌نسائی این بی‌عدالتی و نگاه غیر عادلانه را برای پرستاران آزاردهنده برشمرد و افزود: هم‌اکنون پزشکان در مراکز درمانی بابت ویزیت، بستری و اعمال جراحی تعرفه مشخصی دریافت و با افزایش این خدمات میزان دریافتی نیز افزایش می‌یابد اما برای پرستاران با افزایش شمار خدمات انجام شده و حجم کار بر میزان دریافتی اضافه نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش شمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: با افزایش شمار مراجعه‌کنندگان بر میزان دریافتی پرستاران اضافه نشد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به مهاجرت پرستاران، تاکید کرد: پرستاران از سرمایه‌ها و نخبگان کشور محسوب می‌شوند بسیاری از آنها با رتبه ۱۰۰۰ و یا کمتر از آن در کنکور سراسری پذیرفته شده‌اند.

علی‌نسائی، درمان را کار تیمی برشمرد و افزود: وزیر بهداشت چنان اظهار می‌کنند که دیگران از حاصل دسترنج پزشکان استفاده می‌کنند در حالی که پرستاران سهم خود از ارائه خدمات تخصصی خود را می‌خواهند.

وی با بیان اینکه مسئولان از زیان‌ده بودن بیمارستان‌های دولتی معترض هستند، گفت: چون خدمات تخصصی دیگر گروه‌های پزشکی دیده نمی‌شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور یادآور شد: این نگاه تبعیض‌آمیز و یک طرفه برای پرستاران آزار دهنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha