کد خبر: وقتی-سردرد-ناشی-از-فشار-بر-عضلات-گردن-اس
۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۸:۳۶

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امروزه سردرد یکی از مشکلات گریبان گیر مردم است که در سنین مختلف خودنمایی می‌کند.

فیزیوتراپیست ابراهیم انتظاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: اگر سردرد از جهت مشکلات داخلی و تشخیص پزشکان علت خاصی نداشته باشد، فرد بهتر است از مشاوره با یک فیزیوتراپیست غافل نشود؛ زیرا علت بسیاری از سردردها ناشی از فشارهایی است که به گردن وارد می‌شود و این فشار گاهی اوقات خودش را به صورت گردن درد و گاهی هم به صورت سردرد نشان می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: در صورتی که یک فیزیوتراپیست معاینه مختصری بر گردن بیمار انجام و عضلات آن را مورد بررسی قرار دهد تحت فشار بودن عضلات گردنی مشاهده خواهد شد. این سردردها مشخصه‌های خاصی دارند؛ از جمله این که بیمار از درد پیشانی و درد پشت چشم خود شکایت می‌کند که بالای 90درصد مشکل این بیمار درگردن است.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران تأکید کرد: استفاده طولانی مدت از کتاب، موبایل، لپ تاپ، تبلت و ... که سر فرد به مدت زیادی پائین است، به عضلات گردن فشار بسیاری وارد می‌کند و این امر سر درد را در پی دارد.

وی در ادامه توصیه کرد: یکی از راه‌های پیشگیری تغییر وضعیت است؛ یعنی فرد مشغول به کار با موبایل یا کامپیوتر مدت زمان زیادی در این حالت باقی نماند. گاهی اوقات برای از بین رفتن خستگی گردن بهتر است فرد بر زمین دراز بکشد و زیر سرش چیزی قرار ندهد، اما یک بالش کوچک زیر گردنش بگذارد.

 

کد خبرنگار: 410100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha