کد خبر: وزیر-نیرو-و-جهاد-کشاورزی-زیر-تیغ-مجلس
۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
نبی هزارجریبی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی طبنا(خبرگزاری سلامت) درباره وضعیت سد وشمگیر در استان گلستان، اضافه کرد: سد وشمگیر در سال 1347 احداث و 90 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد اما با توجه به اینکه مورد لایروبی قرار نگرفته ظرفیت آن به 30 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است، اگر لایروبی انجام می‌شد می‌توانست یا جلوی سیل بگیرد یا حتی از شدت آن بکاهد. وی درباره طرح استیضاح وزاری نیرو و کشاورزی گفت: وزیر کشاورزی باید درباره چرایی لایروبی نشدن کانال‌ها به مجلس و مردم پاسخگو باشد، استیضاح وزیر نیرو نیز به دلیل رها نکردن آب پشت سدها صورت خواهد گرفت چراکه حتی با پیش‌بینی سیل این اتفاق نیفتاد. هزارجریبی معتقد است: در یکی از مخازن سد وشمگیر پرورش ماهی انجام و آب مخزن دیگری که 14 میلیون مترمکعب است به کشاورزان فروخته می‌شود، به نظرم پشت اتفاقات رها نشدن آب سد دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که برای حفظ منافع خودشان تلاش می‌کنند. از طرفی دریچه‌های خروجی سد مشکل دارد به همین دلیل آب ناچار سرریز شد و تا زمانیکه کنترل خروجی آب در دست ما نباشد قادر به کنترل سیلاب نخواهیم بود همچنان که 30 درصد شهر آق قلا الان زیر آب است.

نماینده مردم گلستان و آق قلا در خانه ملت با تاکید بر اینکه امکان بروز بیماری‌های عفونی در منطقه بسیار زیاد است، گفت: با توجه به حجم گسترده حیواناتی که بر اثر سیلاب مرده و در نقاط مختلف شهر رها شده‌اند امکان بروز اپیدمی بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های عفونی وجود دارد و مسوولان باید به سرعت برای این موضوع فکری کنند.

هزارجریبی افزود: پس از خشکسالیی سال های گذشته عرض رودخانه گرگان رود از 500 به 50 متر کاهش یافت، در نتیجه این اتفاق عرض رودخانه در محل‌هایی که خشک شده بود به محل پرورش ماهی از اختصاص و در اختیار افراد خاص قرار گرفت که البته هیچ کدام از این واحدها مجوزی برای این کار نداشتند و در سیل اخیر هم به شدت آسیب دیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha