وزیر دادگستری با بیان اینکه تسلط بر دانش فضای مجازی از الزامات دنیای امروز است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود برای سلامت و امنیت حوزه سایبر بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس  حجت الاسلام والمسلمین " مصطفی پور محمدی" در حاشیه اولین همایش ملی رویارویی با جرایم سایبری ، چالش ها و راهکارها در جمع خبرنگاران به فرصت های فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: فضای مجازی دارای فرصت ها و مزایایی است و جامعه در ابعاد مختلف از این فرصت ها بهره می برد که این مهم قابل توجه و مغتنم است .

وی افزود: با توجه به حجم عملیات و اقداماتی که در این حوزه صورت می گیرد طبیعتا جرایمی نیز رخ می دهد اما نسبت تخلفات در مقایسه با عملیات های صورت گرفته در فضای مجازی ، زیاد نیست .

وزیر دادگستری تأکید کرد: باید همه اعم از کاربران ، متخصصان ، مردم ، مسئولان و ... به سلامت و امنیت این فضا بیندیشند و امید است از همه ظرفیت های موجود در راستای ارتقاء سلامت و امنیت فضای مجازی بهره ببریم. پلیس فتا در این فضا رشد قابل قبولی داشته و همپای رشد تکنولوژی پیشرفت کرده است.

این مقام عالی قضائی خاطر نشان کرد: برگزاری این گونه همایش و سمینارها و استفاده از ظرفیت حقوقدانان در کاهش آسیب های فضای مجازی و وضع قوانین بازدارنده موثر و کارآمد است.

حجت الاسلام والمسلمین "پورمحمدی" تأکید کرد: نباید در این فضا صرفا به دنبال "جرم و تخلف انگاری " باشیم بلکه باید بر این فضا اشراف و تسلط داشته و به "زبان" فضای مجازی آشنا باشیم.

وی خاطر نشان کرد: می توانیم با دانش کافی از حوزه سایبری بهره ببریم و اجازه ندهیم این دانش صرفا در اختیار تولیدکنندگان اصلی آن (آمریکا و ... ) باشد.

وزیر دادگستری گفت: مجرمان فضای مجازی باید احساس خطر کنند چرا که پلیس فتای ناجا بسیار توانمند بوده و رشد قابل توجهی در این عرصه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین" پورمحمدی" خاطر نشان کرد: پلیس فتا به خوبی بر کانون های مخفی و مجرمانه در این حوزه اشراف دارد و سیستم های نظارتی و امنیتی کشور ما نیز قوی عمل می کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha