کد خبر: وزیر-بهداشت-و-درمان-و-آموزش-و-پزشکی-در-ه
۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی کشور گفت: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی بسیار مهم و کلیدی است و این نهاد می تواند همیار و همراه طرح های ملی در همه حوزه ها باشد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش سفیران سلامت بندرعباس با بيان اين كه پیشگیری از بیماری‌ها با خود مراقبتی حاصل می شود، اظهاركرد: در کشور پنج میلیون نفر مبتلا به بیماری قند، 50 درصد افراد اضافه وزن و 30 درصد افراد چاق می باشند و فشار خون مهمترین بیماری است که سلامت افراد را تهدید می کند و علل فشار خون در 50 در صد موارد، ناشناخته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خود مراقبتی توسط مردم بسیار مهم است، تصريح كرد: باید مجموعه سفیران سلامت را ارتقا بخشید.

وي بر نقش سفیران سلامت در این زمینه تأکید کرد و افزود: سفیران سلامت داوطلبانه ورود کرده اند و خدمت بزرگی به هم وطنان و سیستم بهداشت و درمان می کنند.

قاضي زاده  با اشاره به اين كه به دنبال یاران بیشتری در مبحث سفیران سلامت هستیم، گفت: غفلت زدگی سبب می شود سلامتی افراد به خطر افتد و سفیران سلامت، جامعه را بیدار می کنند تا بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و مردم را توانمند می سازند تا از مصرف غذاهای ناسالم خودداری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سفیران سلامت خواست که کتابچه های مربوط به خود مراقبتی را مطالعه کنند و در ابتدا اعضای خانواده خود و سپس همکلاسی ها، اعضای فامیل و محله را در زمینه پیشگیری از بیماری و خود مراقبتی بیدار کنند.

گفتني است؛ همایش سفیران سلامت با مشارکت650 دانش آموز دختر و پسر مقطع دبیرستان از سراسر استان هرمزگان به همراه خانواده ها برگزارشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha