کد خبر: وزیر-بهداشت-رشد-70-درصدی-تولید-دارو-در-کش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در بازدید از شرکت داروسازی باختر بیوشیمی که صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: 150 قلم دارو در شرکت باختر شیمی تولید و بخشی از آن روانه بازارهای بین‌المللی می‌شود. وی به رونمایی از 5 دارو در این شرکت که برای درمان و پیشگیری از ایدز ساخته و تولید شده و کنترل آن از یکسال از ورود این دار بهتر شده است، اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قیمت این داروها را در شرکت باختر بیوشیمی استان کرمانشاه یک دهم شرکت‌های خارجی عنوان کرد و گفت: محصولات باختر بیوشیمی کرمانشاه از نظر کیفیت می‌تواند بهترین باشد. قاضی‌زاده هاشمی به نگاه علمی و بشر دوستانه این شرکت داروسازی اشاره و تصریح کرد: پنج قلم دارو بهره‌برداری شده شامل یک قلم دارو هپاتیت c، هپاتید b و پیشگیری از ایدز است، همچنین 2 قلم دارو نزدیک عید آماده افتتاح بود که بهره‌برداری آن به امروز موکول شد.

وی توضیح داد: با توجه به روندی که وزارت بهداشت و درمان در 4 سال پیش برای ساخت مشابه برند داخلی در دستور کار دارد،  باختر بیدشیمی جزء شرکت‌هایی هستند که طرف جامعه را گرفتند و 20 برابر شرکت‌های دیگر قیمت داروها را پایین آوردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: هر 2 ماه یک داروی جدید را روانه بازار می‌کنیم و در دوران ریاست جمهوری وقت 60 درصد بازار تولید داخل بود که به 70 درصد رسیده و محصول نهایی و موارد اولیه ارتقا یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha