وزیر بهداشت ضمن اشاره به بهره برداری از مجموعه های درمانی در شهرهای سرباز و نیک شهر، افزود: امیدواریم تا قبل از پایان دولت، در فنوج و دلگان مجموعه بیمارستانی که پیش بینی شده بود به بهره برداری برسد.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی در پایان سفر دو روزه خود به جنوب استان سیستان و بلوچستان و آغاز سفر به شهرهای شمالی این استان هدف از سفر خود به جنوب استان سیستان و بلوچستان و ایرانشهر را اطلاع از روند پیشرفت و روند گسترش پروژه های دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نزدیک به ۳۰۰ پروژه در دست احداث دارد که خوشبختانه این پروژه ها با رضایت نسبی از پیشرفت همراه هستند.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به بهره برداری از مجموعه های درمانی در شهرهای سرباز و نیک شهر، افزود: امیدواریم تا قبل از پایان دولت، در فنوج و دلگان مجموعه بیمارستانی که پیش بینی شده بود به بهره برداری برسد.
وی افزود: همچنین مردم قصرقند علاقه مند به تاسیس بیمارستان هستند که امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین اعتبارات مورد نیاز را را در بودجه سال 96 لحاظ کند.
دکتر هاشمی بر لزوم ارتقاء دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا ۳ دانشکده جدید ایجاد شود تا دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بتواند مجوز ارتقاء به دانشگاه علوم پزشکی را کسب کند.
وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در این مناطق تاکید کرد و افزود: برای منطقه ای که نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد تعداد تخت های بیمارستانی کافی نبوده و باید این تخت ها حداقل ۲ برابر افزایش یابد.
وی ادامه داد: اگر ۵۰ درصد منابع برای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی از سوی خیرین و سرمایه گذاران این منطقه تامین شود ۵۰ درصد دیگر را هم می توانیم تامین کنیم.
دکتر هاشمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص و کارآمد در این مناطق، گفت: امیدواریم بتوانیم در این بخش دولت را برای استخدام افراد بومی متخصص متقاعد کنیم و در کنار این مسئله دوره های آموزشی لازم برای نیروهای متخصص را برگزار کنیم.
وزیر بهداشت از مهمان نوازی و تلاش شهردار، فرماندار، بخشدار و اعضای شورای شهر و علمای این منطقه و دانشگاهیان نیز تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا شرایط حوزه سلامت در این مناطق بهتر از سال گذشته شود.
شایان ذکر است وزیر بهداشت به منظور بازدید و افتتاح پروژه های طرح تحول سلامت از ایرانشهر عازم شهرستان خاش شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha