دکتر هاشمی گفت: ما بیش از اینکه در صدد گسترش گردشگری سلامت در بخش دولتی باشیم، به فکر گسترش خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان خود هستیم.
به گزارش خبرگزاری سلامت  سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت اعلام کرد: از قدیم هم گفته‌اند چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است و ما در ابتدا موظفیم خدمات خود را برای مردم کشور خودمان فراهم کنیم.


وزیر بهداشت در ادامه به نقش موثر بخش خصوصی در گسترش گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: در مباحثی مانند گردشگری سلامت می توان از توانایی های بخش خصوصی استفاده کرد ولی برای این کار نیز نیز باید بستر لازم برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.


دکتر هاشمی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی برای فعالیت در گردشگری سلامت یادآور شد: متاسفانه مسوولان درباره تعرفه‌گذاری خدمات سلامت واقع‌بین نیستند و این واقعیت را نمی‌پذیرند که در حوزه پزشکی نیز باید مانند سایر حوزه‌ها عمل شود.


وزیر بهداشت در این خصوص افزود: طی این سه سال که در وزارت بهداشت هستم مدام گفته‌ام اگر نتوانیم در بخش سلامت فرصت‌سازی مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشیم، قادر به تامین خدمات حوزه سلامت را نخواهیم داشت.


وی با اشاره به نقش بیمه در ارایه خدمت مناسب به مردم در حوزه سلامت افزود: این مساله مربوط به یک دوره خاص نمی شود و مطمئن باشید نه این دولت و نه دولت‌های آینده به تنهایی قدرت تامین خدمات در حوزه سلامت را نخواهند داشت و باید مانند همه جای دنیا، بیمه‌ها مردم را حمایت ‌کنند بنابراین لازم است منابع لازم برای بیمه‌ها در نظر گرفته شود.


وزیر بهداشت درباره کارهای انجام شده در حوزه گردشگری سلامت ادامه داد: در سال‌های گذشته گاهی کارهای بسیار سطحی و مقطعی و در حوزه گردشگری سلامت انجام شده است و اگر فعالیت خود را با برخی کشورهای منطقه در این موضوع مقایسه کنیم متوجه ضعف خود در این زمینه خواهیم شد و این در حالی است که ما از کشورهای اطراف خودمان که منابع سرشاری را از این طریق به دست می آورند، چیزی کم نداریم؛ امیدواریم سیاست‌گذاران در این زمینه واقع‌بین باشند.


دکتر هاشمی افزود: در کشور ما از فرصت‌سازی برای بخش خصوصی بسیار حرف زده می‌شود اما واقعیت آن است که رسوبات افکار سوسیالیستی در برخی مسوولان ما وجود دارد. همه دولت‌ها راجع به اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری دولت صحبت کرده‌اند؛ خود من نیز بارها راجع به هیات امنایی کردن بیمارستان‌ها و کاهش تصدی‌گری گفته‌ام اما در عمل چه کرده‌ایم؟! ما معتقدیم دولت باید سیاستگذاری و نظارت بپردازد اما در عمل چیز دیگری اتفاق می‌افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha