وزیرارتباطات گفت: حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی و تولید باکیفیت داخلی یکی از راه های توسعه و پیشرفت و جهش به سوی اهداف برنامه ششم توسعه کشور است.
به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حمایت از کالای دانش بنیان تولید داخل اظهار کرد: امروزه شرایط کشور برای پیشرفت مساعد بوده وبسترهای لازم فراهم شده است لذا ما باید بتوانیم با انجام برنامه ریزی های درست درجهت رسیدن به برنامه ششم توسعه کشور گام برداریم که یکی از راه های پیشرفت و توسعه تمرکز بر تولید داخلی و حمایت از محصولات تولید داخل است.


وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع تولید دانش بنیان در هر کشوری بیان کرد: برای موفقیت در این راه ابتدا مسوولان باید برای حمایت از کالای دانش بنیان داخلی بسترهای فرهنگی را فراهم کنند و تولید کنندگان بخش خصوصي  نیز برای عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی و رقابت با کالای خارجی بايستي  کیفیت تولیدات خود را بسیار ارتقاء دهند و ایران ساخت به دنبال تحقق این موضوع است .
واعظی درباره نقش مردم در زمینه حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی و توسعه و پیشرفت کشور گفت: مردم و جامعه باید با حمایت از کالای باکیفیت داخلی، اعتماد به نفس تولید کنندگان را برای پیشرفت در کاربالا ببرند تا تولیدکننده ایرانی بتواند با آرامش خاطر به امر تولید که نقش بسیار اساسی در توسعه کشور دارد بپردازد.  


وزیر ارتباطات در ادامه یادآور شد: ترویج فرهنگ استفاده از کالای دانش بنیان داخلی که تاکنون در کشور وجود نداشته و نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی نیز بايد مورد توجه قرار گيرد تا با نشرو ترویج این فرهنگ در کشور و نهادینه شدن آن و نظارت بر کیفیت کالاهای دانش بنیان تولیدی بتوانيم  گامی در جهت توسعه و پیشرفت کشور برداريم و لذا جشنواره ایران ساخت از این نظر مهم است .
وی همچنین تاکید کرد: حمایت از تولید دانش بنیان ایرانی به موضوع اشتغالزایی که امروزه یکی از چالش های اساسی کشور است نیز کمک می کند تا جوانان متخصص ما پس از پایان دوره تحصیلات خود نگران نبود کار و اشتغال نباشند.


جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha