کد خبر: وزير-ورزش-و-جوانانتا-پایان-سال-از-مدال
۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲

وزیر  ورزش و جوانان از برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو تا پایان سال جاری با حضور رییس جمهور خبر داد

به گزارش خبرگزاري سلامت  ،دکتر مسعود سلطانی فر در آیین تجلیل از قهرمانان استان کرمانشاه در بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد ، نوید داد که مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو تا قبل از پایان سال برگزار می شود.

وزیر  ورزش و جوانان گفت: بازیهای المپیک مهمترین رویداد ورزش ی جهان است که برترین ورزش کاران بیش از دویست کشور دنیا در آن رقابت می کنند .

دکتر سلطانی فر عملکرد ورزش ایران در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در مقایسه با گذشته ، قابل توجه دانست و توضیح داد:مدالهای قبل از انقلاب اسلامی در دو رشته رقم خورده و پس از آن در چهار رشته موفق به کسب مدال شدِیم ، از طرفی ١٤ مدال از ١٨ مدال طلای ایران نیز در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است .

وزیر  ورزش و جوانان باز خورد نتایج ورزش کاران ایران را مهم برشمرد و اظهار داشت :از آنجا که مدال طلا باعث اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی و طنین سرود کشورمان می شود و از طرفی موفقیت ورزش کاران ما باعث شادی دل مردم می شود ،باید جدی تر به رشته های پر مدال نگاه کنیم .

وزیر  ورزش و جوانان استعدادهای ورزش ی همچنین گفت: با توجه به استعداد های خوبی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، باید جدی تر و عمیق تر برای رشد آنها به منظور موفقیت های بهتر در المپیک ها فکر کنیم .

در ادامه دکتر سلطانی فر رشته های پرمدال را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ورزش ایران در رشته های پرمدال موفقیتی بدست نیاورده است ،تاکید کرد : باید خیلی جدی تر ، عمیق تر و اساسی تر برای آینده برنامه ریزی کنیم.

وزیر  ورزش و جوانان با اشاره به توزیع ٤٥ مدال تیراندازی ،٩٠ مدال قایقرانی،٣٦ مدال شمشیر بازی و ٥٤ مدال ژیمناستیک در المپیک ، ابراز تاسف کرد که سهم ایران در ادوار المپیک در این رشته ها حتی یک مدال برنز هم نبوده است.

دکتر سلطانی فر از تشکیل ستاد بازیهای المپیک 2020 و بازیهای اسیایی جاکارتا 2018در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد :در قالب این ستاد به منظور موفقیت در رشته های پر مدال برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

وزیر  ورزش و جوانان در ادامه ورزش همگانی را در راستای ارتقا سطح سلامت مردم مهم بر شمرد و گفت :سیاست کلی ما این است که ورزش را در ابعاد همگانی برای جمع بیشتری از مردم فراهم کنیم طوری که شرایطی به وجود آوریم که مردم با روی آوردن ورزش به اصلاح روح و جانشان بپردازند .

وزیر  ورزش و جوانان تصریح کرد: متولی بخش ورزش هستیم و اعتقاد داریم که با توجه به امکانات خوبی که در وزارتخانه ها و سازمان های دیگر هست، می توانیم با همگرایی و هم افزایی، برنامه ها و کارهای خوب را هماهنگ کنیم تا جمع بیشتری از مردم از امکانات کشور منتفع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha