کد خبر: وزير-آموزش-و-پرورشموضوع-قصه-گويي-بايد-ب
۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷

وزير آموزش و پرورش گفت: موضوع قصه گويي بايد به عنوان يك اصل در مدارس ترويج شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت عصر امروز فخرالدين دانش آشتياني در مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان نخستين جام باشگاه هاي كتاب خواني كودك و نوجوان كه در سالن سينماي كانون پرورش فكري كودكان ونوجوان برگزار شد، اظهاركرد: اعتقاد دارم، آموزش موضوعات درسي بايد در قالب قصه وداستان صورت گيرد تا بچه ها  لذت درس خواندن را بیشتراحساس كنند.

وي درخصوص ترويج كتاب خواني در مدارس به دو ديدگاه موجود اشاره كرد و گفت: ديدگاه اول آن است كه مطالعه و كتاب خواني را به عنوان يك فوق برنامه در مدارس داشته باشيم و ديدگاه دوم آن است كه برنا مه هاي درسي ، موضوع كتاب خواني را در خود جاي دهند که البته معتقدم بايد موضوع كتاب خواني در متون درسي گنجانده شود تا بچه ها فرصت مطالعه را داشته باشند.

وزير آموزش و پرورش اظهاركرد: با كاهش حجم كتاب هاي درسي مي توان فرصت مطالعه را براي دانش آموزان افزايش داد و اميدوارم شاهد روزي باشيم كه دانش آموزان موضوعات درسي خود را روزانه خود انتخاب كنند.

وي تصريح كرد: باترويج فرهنگ كتاب خواني مي توانيم موضوع تربيت را از چهارديواري مدرسه خارج كنيم و به سطح جامعه گسترش دهيم ، زيرا اگر تاكنون شعار مدرسه محوري مطرح بود ، امروز صحبت از جامعه محوري مي شود و اينكه دانش آموز به كتاب فروشي مراجعه مي كند تا كتاب موردعلاقه اش را انتخاب  وخریداری کند نوعي مهارت موثر در تربيت او است.

عضو كابينه تدبير و اميد، در پاسخ به اين سؤال دانش آموز كه چه كتابي بخوانيم تا مثل شما وزير شويم، گفت: هيچ كسي با نيت اينكه وزير شود كتابي را مطالعه نمي كند ، اما وزيري كه اهل مطالعه و كتاب خواني باشد، قطعاً در كارش موفق تر خواهد بود.

دكتر دانش آشتياني تبديل روابط معلم وشاگرد از مكانيكي به ارگانيكي را ضروري دانست و افزود: كودكان بايد از رفتن به مدرسه لذت ببرند و طعم  شیرین علم آموزي را بچشند.

وزيرآموزش و پرورش خاطرنشان كرد: دانش آموزان بايد تلاش كنند با ايجاد باشگاه هاي كتاب خواني، كتاب هاي خود را در داخل كلاس قرار دهند تا ديگران هم آن ها را مطالعه كنند و مسئولين مدرسه نیزضمن غني كردن كتاب خانه هاي مدرسه، بچه ها را در اداره کتابخانه ها مشاركت دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha