کد خبر: وزيرآموزش-و-پرورشساماندهي-نيروي-انسا
۷ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲

وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اجراي طرح ساماندهي نيرو گفت: برخي مناطق كشور با مازاد نيرو و بعضي با كمبود نيرو رو به رو هستند كه با تشكيل كميته ساماندهي نيرو اين مشكل برطرف خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاري سلامت ، فخرالدين دانش آشتياني صبح امروز در بازديد از مدارس حاشيه شهر زاهدان گفت : استخدام نيرو در آموزش و پرورش بايد از طريق دانشگاه فرهنگيان انجام شود تا افراد دوره هاي آموزشي و مهارت هاي حرفه اي را در اين دانشگاه فرا بگيرند و سپس وارد كلاس درس شوند.

وزيرآموزش و پرورش با بيان اين كه عدالت آموزشي يكي از برنامه هاي مهم وزارت آموزش و پرورش است ، تصريح كرد: مدرسه محوري يكي از مهم ترين سياست هاي وزارت آموزش و پرورش است و سعي مي شود در جهت ارتقاي كيفيت آموزشي در مدارس، اختياراتي به مديران مدارس و معلمان داده شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اصل قرار دادن مدرسه محوري، از نزديك با معلمان و دانش آموزان صحبت مي كنيم  تا مشكلات را  از زبان آن ها بشنويم و به ياري خداوند در سريعترين زمان ممكن آن ها را برطرف كنيم.

وزيرآموزش و پرورش با اشاره به نقش كليدي مدرسه، معلم و دانش آموز در نظام تعليم و تربيت يادآور شد: مشاهده مسائل و مشكلات مدارس از نزديك و بررسي آنها در نشست هاي مختلف و تصميم گيري و تلاش براي تامين نيروي انساني كارآمد و توانمند از مهمترين اهداف سفر به سيستان و بلوچستان است.

وي با اشاره به مشكل فضاي آموزشي درسيستان و بلوچستان ادامه داد: ان شاء ا... بتوانيم از طريق بودجه هاي عمومي،  مشاركت هاي مردمي و خيران مدرسه ساز در جهت رفع كمبود فضاهاي آموزشي اين استان قدم هاي اساسي برداريم و در اين استان به استانداردهاي لازم مدرسه سازي برسيم .

وزيرآموزش و پرورش گفت: قبل از سفر به سيستان و بلوچستان خيرين و گروه هاي علاقمند كمك به مناطق محروم جلساتي داشتيم از كمك هاي آنان در جهت رفع محروميت هاي آموزشي اين استان گام هاي موثري برداريم.

وي بيان كرد: با توجه به مسائل اجتماعي و فرهنگي برخي از استانهاي كشور ، خانواده ها تمايل دارند كه معلمان خانم كار تدريس دختران را برعهده داشته باشند.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: يكي از مواردي كه باعث شده افراد بيسواد به مراكز نهضت سواد آموزي كمتر مراجعه كنند همين مساله بوده و  بنابراين در حال برنامه ريزي هستيم تا متناسب با فرهنگ هر منطقه،  انگيزه هاي لازم براي پوشش تحصيلي  صد در صدي را فراهم آوريم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha