کد خبر: وجود-18-هزار-و-94-مدرسه-مروج-سلامت-در-کشور-ا
۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۱۵

 مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود 18 هزار و 94 مدرسه مروج سلامت در کشور و اجرای نظام مراقبت رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر محمداسماعیل مطلق با اعلام این خبر در نشست کشوری کارشناسان مسئول سلامت نوجوانان و مدارس که در ستاد وزرات بهداشت در حال برگزاری است، گفت: از حدود 93 هزارمدرسه در کشور 18 هزار و 94 مدرسه مروج سلامت هستند که باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش تعداد این مدارس افزایش یابد.

وی افزود: در مدارس مروج سلامت باید گام های موثری برای داشتن دانش آموزان پرتحرک، سالم و با انگیزه و دارای رفتارهای خوب برداریم. دانش آموزان باید خودمراقبتی از خود، همکلاسی ها و خانواده خود را اجرا کنند.

دکتر مطلق گفت: برنامه مدارس مروج سلامت 8 جزء دارد که شامل آموزش سلامت، ارائه خدمات بهداشتی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه ارتقای سلامت در مدارس و ایجاد شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان (سفیران سلامت) است که در تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نیز این موارد آمده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: یکی دیگر از طرح هایی که امسال باید توسط کارشناسان مسئول در دانشگاه ها، اجرایی شود طرح کاسپین است. در این برنامه باید یک کمیته مشترک با آموزش و پرورش تشکیل شود و بر اساس نتایج آن روی رفتارهای مخاطره آمیز کار کرد.

وی افزود: البته وضعیت رفتارهای مخاطره آمیز نسبت به سال های قبل بهبود و کاهش  پیدا کرده است ولی باید با مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان در این خصوص بیشتر کار شود.

دکتر مطلق از انجام برنامه ای آزمایشی توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص فعالیت های فیزیکی دانش آموزان خبر داد و بیان کرد: نتایج این برنامه می تواند برای اجرا در تمام دانشگاه های علوم پزشکی مفید باشد.

وی در پایان بر اجرای هرچه بهتر و کامل تر برنامه نظام مراقبت رفتارهای مخاطره آمیز در سنین نوجوانی و همچنین نظام مراقبت گروه های سنی 6 تا 18 سال که در حاشیه شهرها در حال اجراست، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha