کد خبر: واگذاری-اورژانس-اجتماعی-به-بخش-خصوصی-ش
۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی به بخش خصوصی شدنی نیست، گفت: خدماتی که اورژانس اجتماعی ارایه می دهد حاکمیتی بوده لذا قابل واگذاری نیست.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت همایون هاشمی ، درباره تلاش بهزیستی برای واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی و حوزه آسیب‌ها به بخش غیردولتی، افزود: بحث آسیب‌ها و مداخله در حوزه آسیب های اجتماعی به سادگی قابل واگذاری نیست.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خدماتی که اورژانس اجتماعی ارایه می دهد وظایف تصدی‌گری نبوده بلکه حاکمیتی است لذا خدمات حاکمیتی به سادگی قابل واگذاری نبوده مگر اینکه ذیل اورژانس بتوانیم برخی خدمات را واگذار کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: خدمات اورژانس اجتماعی مخصوص دهک هایی است که متحمل آسیب های اجتماعی جدی هستند و به همین سادگی نمی توان خدمات اورژانس اجتماعی و حوزه آسیب‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کرد، در این زمینه باید مقدمات کار فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه با شرایط موجود در کشور، واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی به بخش غیردولتی محل نگرانی است، یادآور شد: از جمله مباحث مهم در حوزه آسیب های اجتماعی بحث ساماندهی زنان خیابانی است که این مهم نیازمند تامین اعتبار است زیرا بحث نگهداری آنها شرایط ویژه ای را می طلبد که نیازمند بررسی های دقیق کارشناسی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی و حوزه آسیب‌ها به بخش غیردولتی تاحدودی غیرممکن است، یادآور شد: برای اجرایی شدن این مهم باید در صورت لزوم مجوز از سوی نهادهای بالادستی صادر شده و سپس با نشست‌های کارشناسی نسبت به این موضوع اقدام شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، ادامه داد: برای واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی و حوزه آسیب‌ها به بخش غیردولتی می توان از همه ظرفیت های نظام یکجا استفاده کرد، در این میان نیروی انتظامی و شهرداری نیز می توانند به خوبی وارد عمل شوند و به بهزیستی کمک کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید در واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی و حوزه آسیب‌ها به بخش غیردولتی موازی کاری صورت گیرد، گفت: همچنین برای اجرایی شدن این مهم باید مستندات قانونی نیز وجود داشته باشد و مسئولان امر درصدد اخد مجوزهای قانونی برآیند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تلاش بهزیستی برای واگذاری خدمات اورژانس اجتماعی و حوزه آسیب‌ها به بخش غیردولتی خبر داد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha