کد خبر: واریکوسل،-عامل-ناباروری-مردان
۳ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۳

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار با اشاره به این که حدود 15درصد از مردان به واریکوسل مبتلا هستند، گفت: در 85درصد موارد مشکلی برای باروری ایجاد نمی شود.

 

 

دکتر حسن جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بیماری واریکوسل یک بیماری جسمی است که در آن بیضه های بیمار واریس پیدا می کنند.

وی با اشاره به این که واریکوسل همیشه نیاز به درمان ندارد؛ ادامه داد: در مردان مبتلا به واریکوسل حدود 85درصد مشکل باروری وجود ندارد و تنها 15درصد افراد مبتلا مشکل باروری دارند.

این ارولوژیست تأکید کرد: واریکوسل عامل مهمی برای کاهش تعداد و حرکت اسپرم به شمار می رود و با سونوگرافی و معاینه بالینی قابل تشخیص است.

وی توصیه کرد: اگر در یک مرد واریکوسل تشخیص داده شد نباید ابتدا به ساکن برای جراحی اقدام کرد، اما اگر یک بیمار مشکل اختلال اسپرم داشته باشد و در معاینه و بررسی ها واریکوسل مشخص شود بهترین راه درمان جراحی است.

وی افزود: حدود 50درصد افراد مبتلا به واریکوسل بعد از انجام عمل جراحی با برطرف شدن مشکل اسپرم می توانند بچه دار شوند.

به گفته جمشیدیان، برای نمونه اگر از 100نفر زوج نابارور مرد مشکل داشته باشد و زوج ناباروری اولیه داشته باشند (یعنی برای بار اول می خواهند بچه دار شوند) در 33درصد موارد واریکوسل عامل نابارروی مرد به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در حالی که اگر یک زوج مشکل ناباروری ثانویه داشته باشند و عامل ناباروی مرد باشد حدود 70 تا 80درصد موارد  واریکوسل به عنوان علت ناباروری مرد محسوب می شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha