اجرای طرح تقسیم تجهیزات انفرادی امدادگران و نجاتگران، پشتیبانی نرم افزار انبارهای امدادی، ارزیابی و ارزشیابی امورات لجستیک استانها، ضرورت ایجاد تیم های عملیاتی نجات شهری، هویت بخشی به تیم ها و پایگاه های جاده ای، رفع مشکلات تیم های آنست، هویت بخشی به پایگاه های امداد کوهستان و ... از جمله مباحث کارشناسی مطرح در همایش علمی کاربردی معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر بود.

به گزارش خبرگزاري سلامت، شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در  همایش علمی کاربردی معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر ضرورت بررسی راه اندازی تیم های عملیاتی نجات شهری تاکید کرد.

وی گفت: هم اکنون موضوعاتی چون هویت بخشی به تیم ها و پایگاه های جاده ای، هویت بخشی و رفع مشکلات تیم های آنست، هویت بخشی و رفع نیازهای پایگاه های کوهستان و ... در دستور کار است.

آمایش سرزمینی پایگاه های امدادی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات، اظهار کرد: به علاوه تلاش کرده ایم تا در حوزه تبیین دستورالعمل ها و آیین نامه های قانون مدیریت بحران کشور نیز فعال باشیم و در این زمینه حتی موفق شدیم تا برخی دستورالعمل ها را از پیش نویس دستورالعمل خارج و اصلاحاتی را محقق کنیم.

وی افزود: طرح رتبه بندی پایگاه های امداد و نجات انجام شده و امیدواریم این مهم را با همکاری و هماهنگی استان ها با موفقیت عملیاتی کنیم.

پوشش امدادی و پشتیبانی اربعین حسینی

مسعود مثنوی، معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات هم در این همایش درباره به کارگیری 104 دستگاه خودروی امدادی، آمبولانس، تریلر و نیروی انسانی در اربعین حسینی، گفت: به علاوه در 10 ماهه سال 95، پوشش امدادی و پشتیبانی طرح عملیاتی همسفران خورشید و ارسال 24 دستگاه خودروی امدادی، پوشش امدادی و پشتیبانی مراسم ارتحال آیت الله رفسنجانی با مشارکت پنج استان با مدیریت استان تهران از جمله خدمات امدادی ارائه شده در این مدت بوده است.

وی همچنین به ارائه خدمات امدادی در طوفان شن سیستان و بلوچستان، قطع گاز در استان های شمالی و اجرای موفق طرح عملیات امداد ساحلی سال 95 با زه کارگیری 9 دستگاه آمبولانس در 10 ماهه سال جاری اشاره کرد.

مثنوی به اجرای طرح تقسیم اقلام و تجهیزات امدادی با شیوه ای جدید در سراسر کشور اشاره و عنوان کرد: به علاوه مقرر شده است تا در آینده دستورالعمل جامع انبارهای امدادی با تشکیل کمیته ای با همکاری معاونت برنامه ریزی بازنگری شود در این زمینه برنامه ریزی اجرایی کارگاه آموزشی روسای لجستیک ایتان ها با عنوان مدیریت بحران نیز در دستور کار قرار دارد.

انجام 35 هزار و 253 ماموریت امداد و نجات در 10 ماهه سال 95

حسین درخشان، سرپرست مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هم در این مراسم با ارائه گزارش عملیات 10 ماهه 95، گفت: در این مدت 35 هزار و 253 مورد ماموریت امدادی انجام شده که 16 هزار و 800 مورد ترافیکی، 6 هزار و 710 مورد غیرترافیکی، 11 هزار و 743 مورد حضوری و خدمات مناسبتی بوده است.

وی با اشاره به آسیب دیدگی 964 هزار و 269 تن از هموطنان در 10 ماهه امسال، گفت: بر این اساس خدمات امدادی لازم به 532 هزار و 63 تن از هموطنان ارائه شده و 28 هزار و 858 تن از حوادث نجات یافتند.

درخشان افزود: 19 هزار و 588 تن به مراکز درمانی منتقل و 110 هزار و 874 تن سرپایی درمان شدند و 23 هزار و 735 تن هم در 10 ماهه امسال از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha