کد خبر: هواپیمای-خودران-گوگل-غذا-و-نوشیدنی-ارس
۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از نیواطلس، شرکت آلفابت از اولین سرویس تحویل هوایی خود در پایتخت استرالیا خبر داد. این سرویس پس از سال‌ها بررسی و آزمایش راه‌اندازی شد، در حال حاضر تنها با یک برنامه در تلفن همراه کالا دسته‌بندی می‌شود و به دست مشتریان می‌رسد.

شرکت گوگل به تازگی یک شرکت مادر به نام آلفابت یا الفبا ایجاد کرده که خود تنها به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن فعالیت خواهد کرد و مجموعه های دیگری نیز در کنار آن تاسیس خواهند شد.

در توضیحات مدیرعامل آلفابت این طور آمده است که تحویل هوایی خودران به منظور کاهش ترافیک، آلودگی هوا، افزایش سرعت در انجام امور و حفظ زمان راه‌اندازی شده است.

آلفابت از سال 2014 تاکنون تکنولوژی هواپیمای بدون سرنشین را در استرالیا آزمایش کرده است؛ شروع کار هواپیمای خودران گوگل نیز با بسته‌بندی‌های کوچک بوده است.

براساس شواهد موجود،هواپیمای خودران گوگل در 18 ماه گذشته بیش از 3 هزار بسته‌بندی کوچک نظیر غذا، نوشیدنی و نامه را به مشتریان خود تحویل داده است.

 اداره ایمنی هواپیمایی استرالیا (CASA) موافقت خود به گوگل را برای انجام عملیات تجاری اعلام کرده است. پیتر گیبسون، سخنگوی CASA، به رسانه‌های استرالیا گفته است: «همه مسائل مربوط به ایمنی ارزیابی شده است، بنابراین هیچ گونه خطری برای مردم روی زمین و اموال آنها وجود ندارد».

در حالی که گوگل به عنوان یکی از زیرمجموعه های آلفابت فعالیت‌های قبلی خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته خدمات جستجوی وب، ویدئو، نقشه خوانی و برنامه‌های همراه ارائه می‌دهد،‌ آلفابت و زیرمجموعه‌های دیگر آن برای ارائه خدماتی مانند خودروهای هوشمند، Calico  برای افزایش طول عمر انسان، تست برای طراحی تجهیزات خانگی هوشمند، فیبر برای تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر کابل‌های فیبر نوری، Life Sciences برای ارتباط هوشمند با بیماران دیابتی اقدام خواهند کرد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha