کد خبر: همکاري-صادقانه-و-مستمر-کشورها-بهترين-ر
۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹

فرمانده ناجا با اشاره به ارتقاء ضريب امنيتي در کشور گفت: بهترين راهکار مقابله با تهديدات جهاني به ويژه تروريسم همکاري صادقانه و مستمر کشورها است.
 

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  پايگاه خبري پليس، سردار " حسين اشتري" در هفتمين نشست نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با سفرا و کارداران مستقر در تهران با تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري امام حسين (ع) و خيرمقدم به مهمانان اظهار کرد: اين نشست همانند سال هاي گذشته به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا با شعار "همه با هم براي امنيت و آرامش" در حال برگزاري است.

وي افزود: در هفته ناجا يگان هاي تخصصي و پليس ايران به معرفي قابليت ها ، توانمندي ها و تعامل با آحاد اجتماع، نهادها و سازمان ها مي پردازند .

فرمانده ناجا ادامه داد: مهم ترين هدف هفته ناجا نمايش توانمندي پليس ، جلب اعتماد عمومي، افزايش مشارکت مردمي و ارتقاء سرمايه اجتماعي پليس است.

وي اضافه کرد: افزايش احساس امنيت، مسئوليت پذيري پليس، پاسخگويي به مطالبات مردمي و تعامل با نخبگان و شهروندان در جهت تحکيم ، توسعه امنيت و انضباط اجتماعي از ديگر اهداف هفته نيروي انتظامي است.

سردار اشتري بيان کرد: هفته ناجا ظرفيت و فرصتي است که در طول آن با افکار عمومي، سازمان ها و کشورهاي ديگر ارتباط برقرار کرده و بخشي از توانمندي پليس در حمايت از مردم و مبارزه با مجرمان نمايش داده شود. ارتباط و تعامل با مردم و افکار عمومي فرصتي فراهم مي کند که از مطالبات شهروندان از ناجا مطلع شويم و پاسخگو باشيم.

عالي ترين مقام انتظامي کشور مطرح کرد: به لطف خداوند متعال و در سايه تلاش همه همکارانم در جاي جاي اين کشور و با مشارکت و همراهي مردم، امروز جمهوري اسلامي ايران از امنيتي فراگير و پايدار برخوردار است.

وي خطاب به مهمانان و حاضران عنوان کرد: نيروي انتظامي به عنوان سازماني وسيع و با مأموريت هاي متنوع چون ايجاد نظم و امنيت، تأمين آسايش عمومي، ارائه خدمات انتظامي ، حراست از اماکن، تأسيسات مهم و حياتي کشور، حفاظت از مسئولان و شخصيت هاي داخلي و خارجي ، مراقبت از 8 هزار و هفتصد کيلومتر مرز آبي و خاکي ، اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي و انتظام بخشي ترافيکي ، تأمين نظم و امنيت در راه هاي مواصلاتي با به کارگيري نيروهاي متعهد، مجرب و کارآمد با وجود برخي کاستي ها ايفاي نقش کند.

سردار اشتري با اشاره به وجود برخي نا امني ها در منطقه يادآور شد: با تلاش نيروهاي نظامي ، انتظامي و امنيتي، امنيت مطلوب و شايسته اي در کشور حاکم است.

وي افزود: نيروي انتظامي تلاش مي کند با افزايش کارآمدي ، پاسخگويي به نيازهاي مردمي را افزايش دهد و اين مهم امکان پذير نيست مگر با بهره مندي از پليس تخصصي، اشراف اطلاعاتي، توسعه تجهيزات، توسعه همکاري هاي بين المللي و مشارکت اجتماعي.

فرمانده ناجا بيان کرد: نيروي انتظامي از ابتداي انقلاب با مشکلات زيادي مواجه اما با وجود مشکلات، ضريب امنيتي در کشور در حال ارتقاء است. گرچه ناامني در ساير کشورها به وضوع قابل مشاهده است اما دستگاه هاي نظامي ، امنيتي و انتظامي توانسته اند در برابر چالش و تهديدات، مردم را حمايت کنند.

وي تأکيد کرد: امروز گروهک هاي تکفيري و ضدانقلاب توان نزديک شدن به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را ندارند و هرگونه تحرکي با پاسخ کوبنده همراه است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور مطرح کرد: شهادت مأموران ناجا براي حفظ نظم و امنيت گواه جانفشاني اين عزيزان در خنثي سازي توطئه ها است.

سردار اشتري ادامه داد: گسترش و توليد روزافزون مواد مخدر و جريان هاي تروريستي در مرزهاي کشورهاي همسايه ايران موجب ايجاد چالش هايي در مرزهاي کشورمان شده است که جمهوري اسلامي ايران تلاش مي کند با توسعه روابط با کشورهاي همجوار و منطقه با تهديدات مقابله کند.

وي خاطر نشان کرد: ناجا در سال هاي اخير ضريب امنيتي کشور را با استقرار يگان ها، ساخت برجک ها ، پاسگاه ها و يگان هاي مرزي و امنيتي ارتقاء داده است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: سالانه بيش از 500 تن انواع مواد مخدر کشف که اغلب اين کشفيات در مرزها صورت مي گيرد که اين مهم بيانگر عزم جدي جمهوري اسلامي ايران در مقابله با اين پديده شوم است به طوري که در 6 ماه نخست امسال 320 تن مواد مخدر کشف شده است و همچنين جمع آوري معتادان متجاهر طي اين مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 31 درصد رشد داشته است.

سردار اشتري خاطر نشان کرد: پليس راهنمايي و رانندگي در حوزه "فرهنگ سازي" فعاليت چشمگيري داشته است و تلاش کرده با کنترل رفتار رانندگان، خطرات را کاهش دهد. اين کنترل به قدري مناسب بوده که در سال هاي اخير باوجود افزايش 38 درصدي وسايل نقليه و صدور سالانه 900 هزار گواهينامه، ميزان تلفات و تصادفات کاهش يافته است.

وي ادامه داد: جرايم جنايي ، آدم ربايي ، سرقت مسلحانه و ... در سال هاي اخير رو به کاهش است.

سردار اشتري خاطر نشان کرد: کشف و توقيف کالاي قاچاق با تمرکز و رويکرد پرونده هاي کلان نيز افزايش داشته بطوري که ميزان کشفيات کالاي قاچاق در سالي که با شعار "اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل " تعريف شده است با رشد 40 درصدي همراه بوده است.

وي اضافه کرد: در برخورد با سارقان و جرايم خشن نيز پرونده ها در اسرع و خارج از نوبت رسيدگي مي شود که در اين زمينه نيز با کاهش 4 درصدي جرايم خشن مواجه هستيم.

عالي ترين مقام انتظامي کشور اشاره کرد: پليس تازه تأسيس فتا به خوبي توانسته خطرات حوزه فضاي سايبري و مجازي را شناسايي و کشف کند. کشف 70 درصدي جرايم درحوزه فضاي مجازي از اقدامات پليس فتا مي باشد که عليرغم افزايش جرايم در فضاي سايبري با آمادگي و مديريت در اين حوزه فعاليت مي کند .

سردار اشتري عنوان کرد: نيروي انتظامي در سال هاي اخير با افزايش تعاملات و ارتباطات، در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي به خوبي ايفاي نقش کرده است به عنوان مثال همزمان با برگزاري مسابقات المپيک در کشور برزيل، به درخواست اينترپل و پليس برزيل تيمي حرفه اي و مجرب به اين کشور اعزام شد.

وي ادامه داد: با توجه به تحولات جهاني و رشد تروريست ضرورت دارد همه در جهت ارتقاء امنيت تلاش کنند. حمايت از تروريست ها شايد در کوتاه مدت براي برخي از کشورها منافعي را تأمين کند ولي در بلندمدت هزينه هاي گزافي را تحميل خواهد کرد.

فرمانده ناجا تصريح کرد: جرايمي چون قاچاق کالا ، مواد مخدر و ... جنبه فرا مرزي داشته و بديهي است هر کشوري که تصور کند به تنهايي مي تواند با اين تهديدات مقابله کند يقينا مرتکب اشتباه شده است، امروز "تهديدات" جهاني شده و بهترين راهکار؛ همکاري صادقانه و مستمر کشورها با يکديگر است .

سردار اشتري بيان کرد: در سال هاي اخير برخي از کشورها در جهت منافع خود با تصور مديريت، گروهک هاي تروريستي ايجاد کردند و امروز مديريت گروهک ها از دست آنها خارج شده است و امروز شاهديم بر خلاف ائتلاف گروهک هاي ضدتروريستي ، اين گروهک ها در حال رشد هستند و اگر اقدامات و کمک هاي ايران و روسيه به درخواست سوريه و عراق نبود شاهد حضور گروهک هاي تروريستي در طيف وسيعي از منطقه بوديم.

فرمانده ناجا با بيان اينکه متأسفانه عزم بين المللي در مبارزه با تروريسم وجود ندارد، خطاب به سفرا و کارداران مستقر در تهران گفت: آمادگي تعامل و ارتباطات بيشتر با سايرکشورها را داريم و نيروي انتظامي از پيشنهادات در راستاي گسترش همکاري هاي پليسي با ساير کشورها استقبال مي کند.

وي خاطر نشان کرد: پليس ايران با امکانات و توانمندي هاي فراوان در زمينه هاي مختلف آمادگي همکاري با استفاده حداکثري از ظرفيت و توانمندي کارداران مستقر در جمهوري اسلامي ايران را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha