اهم اقدامات و دستاورد های حوزه  بین الملل وزارت بهداشت در دولت یازدهم به مناسبت هفته دولت اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  از جمله دستاوردهای همکاریهای بین المللی در حوزه سلامت می توان به برنامه های تحول نظام سلامت،  همكاري هاي بين المللي نظام سلامت در حوزه اقتصادي، همکاری با سازمانهای تخصصی بین المللی اشاره کرد.

همکاری در قالب سازمانهای منطقه ای ، فرامنطقه ای و پیمان ها، همکاریهای دوجانبه با کشورهای مختلف ، تقویت شبکه امور بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی داخل کشور و مشارکت در رویدادهای بین المللی حوزه سلامت نیز از دیگر اقدامات و دستاوردهای حوزه بین الملل است.

براساس این گزارش، از دیگر دستاوردهای حوزه بین الملل در بخش همکاریهای دو جانبه ،  برگزاری دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 40 تن از سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورها در 1393،  مشارکت فعال و مستمر با ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی وزارت امور خارجه، برای همسو سازی اهداف سیاسی، اقتصادی و فنی ج. ا. ایران با سایر کشورها و هماهنگی برای حضور وزارت بهداشت در کمیسیون های  مشترک های اقتصادی است.

 توسعه همکاریهای مشترک با کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، روسیه، اوکراین، عمان، کویت، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، برزیل، کوبا، آفریقای جنوبی، غرب آفریقا، لبنان، سوریه، سودان، کره جنوبی و فلسطین در  زمینه های گسترش همکاریهای در بخش خدمات بیمارستانی دیجیتالی و تجهیز مراکز درمانی دیجیتالی، برنامه ریزی و همکاری همه جانبه در زمینه آموزش پزشکی، پیوند اعضا، و تجهیزات پزشکی و دارویی، خدمات سلامت بيمارستان سازي،  اقدامات همه جانبه برای کنترل ابولا در کشورهای غرب آفریقا، ارسال محموله های تجهیزات، آزمایشگاه و نیروی متخصص، توسعه همکاریهای مشترک در قالب کشورهای جنبش عدم تعهد (NAM) و توسعه همکاریهای مشترک در قالب سازمان همكاري هاي  اقتصادی اکو (ECO (  نیز از دیگر اقدامات و دستاورده ای حوزه بین الملل است.

بر پایه این گزارش در بخش تقاهمنامه در حوزه بین الملل می توان به امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین ایران و ایتالیا توسط وزرای بهداشت دو کشور، امضای یادداشت تفاهم همکاری های مشترک بهداشتی با روسیه، تفاهم نامه جامع بهداشتی با عراق و امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های دارویی، بهداشتی به ویژه در زمینه PHC، پژوهشی، آموزش پزشکی تخصصی، فلوشیپ، فوق تخصصی و تبادل اطلاعات و تجربیات با سودان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha