کد خبر: هزینه-خانواده‌های-بد-سرپرست-را-جامعه
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

زمانی که خانواده قادر به سرپرستی صحیح کودکان نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی گریبان‌گیر آنها خواهد شد و هزینه چنین آسیب‌هایی را جامعه متحمل می‌شود.

 

دکتر محمدحسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که در برنامه ششم توسعه در خصوص کودکان بدسرپرست چه حمایت‌هایی انجام خواهد شد، گفت: این امر خیلی الزامی ندارد که در برنامه ششم به صورت موردی به آن اشاره شود، لایحه مصوب مجلس که توسط دولت برای سازمان بهزیستی کشور اعمال شده، مبنی بر حمایت از معلولین و خانوا‌ه های بدسرپرست و ‌بی‌سرپرست می‌باشد و در این خصوص دست بهزیستی برای حمایت بیشتر از این اقشار باز است.

وی خاطرنشان کرد: حال آن که در مجلس نهم به این لایحه توسط شورای نگهبان ایرداتی وارد شد که بعد از تعطیلات مجلس کمیسیون مشترکی با هدف برطرف سازی ایردات وارده شده تشکیل خواهیم داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور متولی این کار است و به صورت اتوماتیک کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را مورد حمایت قرار می‌دهد، اما لایحه مصوب مجلس به صورت شفاف‌تر و جامع‌تر این گروه‌ها را مورد توجه قرار داده است.

قربانی اذعان داشت: در خصوص نوع سرپرستی و منابعی که باید تأمین شود و همچنین افرادی که می‌خواهند سرپرستی کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست را برعهده گیرند، پیچیدگی‌های قانونی وجود دارد و چنین مسائلی در لایحه مورد اشاره رفع خواند شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه زمانی که خانواده قادر به سرپرستی صحیح کودکان نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد، بیماری‌ها و سایر مشکلات و معضلات جدی اجتماعی گریبانگیر آنها خواهد شد و هزینه چنین آسیب‌هایی را جامعه متحمل می‌شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha