کد خبر: هزینه‌-معلولان-در-استان-تهران-7-برابر-س
۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، همایون هاشمی در رابطه با کمبود وسایل توانبخشی، گفت: وسایل توانبخشی، کمک توانبخشی و تجهیزات پزشکی در لیست تحریم ‌ها نیستند، کمبود‌های موجود ناشی از مشکلات در حوزه تامین ارز مناسب است. البته جلسات مکرری در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور برگزار شد تا ارز مورد نیاز این حوزه که به سلامت مردم مربوط می‌شود را تامین کنند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی لازم است تمهیداتی جهت تامین ارز برای واردات وسایل مورد نیاز اعم از توانبخشی، کمک توانبخشی و تجهیزات پزشکی اتخاذ گردد.

وی در رابطه با اینکه هزینه‌های معلولان در استان تهران 7 برابر سایر استان‌ها است، اظهار کرد: به صورت کلی هزینه سکونت در تهران به دلیل کلانشهر بودن نسبت به سایر استان‌ها و شهرهای کوچک بیشتر است، این موضوع قابل کتمان نیست اما امیدواریم سازمان بهزیستی هزینه‌های زندگی در شهر تهران را در پرداخت یارانه‌ها و هزینه‌های مستمری به عنوان یک آیتم تاثیر گذار لحاظ کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: هزینه یک معلول در تهران 6 تا 7 برابر هزینه معلولان در سایر استان‌ها بوده و این فاصله بسیار زیاد است.این نکته باید مورد توجه مسئولان سازمان بهزیستی قرار بگیرد، ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز سعی خواهیم کرد در بودجه سال 98 مطرح کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha