کد خبر: نیاز-امروز-کشور-فراتر-از-درمان-نابارور
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

مدیرعامل مجتمع درمانی دارویی هلال ایران با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در عرصه درمان ناباروری کشور تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا لازم است نقشه علمی کشور به گونه‌ای طراحی شود تا استفاده از روش‌های علمی تک بعدی نباشد.

 

دکتر حمید چوبینه مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا لازم است نقشه علمی کشور به گونه‌ای طراحی شود تا استفاده از روش‌های علمی تک بعدی نباشد.

چوبینه با اشاره پیشرفت‌های حاصل شده در درمان ناباروری در کشور یادآور شد: نقطه آغاز این مهم در  دانشگاهی علوم پزشکی یزد ثبت و در پژوهشگاه رویان به علم و فناوری تبدیل شد.

وی بیان این‌که نیاز امروز کشور فراتر از درمان ناباروری است و باید برای اصلاح ژن‌های معیوب اقدام شود تا خانواده ها نگرانی بابت سلامت فرزند خود نداشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای درمان ناباروری و اصلاح ژن‌های معیوب انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت: تبحر پزشکان ایرانی در درمان ایرانی به اندازه‌ای است که به جرات می‌توان گفت توانایی پاسخ به نیاز بیماران از سراسر دنیا را داریم و حتی می‌توانیم برای متقاضیان خارج از کشور دوره‌های آموزشی برگزار نماییم.

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری در این مجتمع گفت: مرکز درمان ناباروری رویش محصول هلال احمر است.

چوبینه تاکید کرد: تجربه 20 ساله رویان در کنار خوشنامی هلال احمر، خیزش علمی نویدبخشی را در کشور رقم زده است که منطبق با فرامین مقام معظم رهبری در راستای تحقق سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی معظم له می‌باشد.

وی تاکید کرد: رویش محصول هلال احمر است و در نهادی پا به عرصه حیات گذاشت که برای مردم خوشنام است و اصل فعالیت‌های آن کاهش آلام بشری می‌باشد.

به گفته چوبینه، در فاصله دوسال از بهره‌برداری از مرکز رویش، هزار زوج صاحب فرزند شده‌اند که رقم قابل توجهی است و حدود چهار هزار روج در مسیر درمان قرار دارند.

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران متذکر شد: نکته مهم آن است که در درمان ناباروری، هنوز تابوهای بسیاری وجود دارد که متاسفانه ناشی از فقر فرهنگی است. خانواده‌ها نباید خود را از نعمت داشتن فرزند محروم نمایند.

وی افزود: هزینه‌های درمان ناباروری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که خوشبختانه زمزمه‌های نویدبخشی مبنی بر پوشش بیمه‌ای این خدمات به گوش می‌رسد و بیمه‌های تکمیلی در این مسیر پیش قدم شده‌اند.

چوبینه خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات به زوجین، برای آن دسته از جوانان که در سن ازدواج قرار دارند اما شرایط به هر دلیلی برای آنها فراهم نیست، امکاناتی فراهم شده تا از سلامت جنسی خود اطمینان حاصل نمایند تا از بروز مشکلات در سال‌های آینده پیشگیری شود.

 

 

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha