کد خبر: نیاز-استان-کرمان-به-ساخت-دو-هزار-تخت-بی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۰۲

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وزارت بهداشت چه وعده ای به مردم محروم و مظلوم کوهبنان می دهید، گفت: نباید اینقدر استفاده از کلمه محروم را فراگیر کنیم چراکه مردم هم آن را دوست ندارند و 38 سال است که همیشه به برخی از مناطق محروم می گوییم و مردم دائم به این فکر می کنند که پس کی قرار است از محرومیت بیرون بیاییم.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنانی شهرستان کوهبنان، اظهار داشت: خدا نعمت های زیادی بخشیده و انقلاب اسلامی هم خدمات زیاد و ارزشمندی را به مردم و کشور تقدیم کرده است و هر دولت و مسئولی که سر کار می آید، به ارتقای خدمات و سطح زندگی مردم مناطق محروم، کمک می کند اما به هر جای ایران که سفر می کنم از منطقه خود با عنوان محروم و مظلوم نام می برند.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه های سفر یک روزه خود به استان کرمان، گفت: خوشبختانه امروز بیمارستان مجهز 235 تختخوابی سیرجان و بیمارستان امام خمینی(ره) رابر را افتتاح کردیم.

دکتر هاشمی به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت شهرستان زرند اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در حال حاضر حدود 75 درصد، پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه بیمارستان قبلی زرند در زلزله تخریب شد، با توافقات صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد که با کمک آنها و تکمیل این بیمارستان تا پایان امسال، شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از همکاران حوزه بهداشت و درمان کوهبنان اذعان می کرد که اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول سلامت، نه تنها تحول بلکه انقلاب در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

دکتر هاشمی با اشاره به بخش زایمان بیمارستان کوهبنان، گفت: ساخت این بخش های زایمانی در راستای تکریم و احترام به مادران باردار انجام می شود و مزیت آن، رایگان بودن و آرامش روحی مادران با حضور همراهانش است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید خدا را شاکر باشیم زیرا کشور ما در مسیر پیشرفت است و درست است که مطالبات زیاد است اما به همان اندازه هم باید صبور باشیم.

دکتر هاشمی گفت: تمام شهرستان های استان کرمان به جز فاریاب، دارای بیمارستان هستند البته این به معنی عدم نیاز به توسعه تخت های بیمارستانی نیست بلکه دو هزار تخت بیمارستانی جدید در این استان باید ساخته شود که امیدواریم با مشارکت بیشتر بخش خصوصی، شاهد برطرف شدن بخشی از این مشکلات باشیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در دولت یازدهم، در استان کرمان 7 بیمارستان جدید افتتاح شد و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

دکتر هاشمی همچنین در نشست مشترکی با حضور نماینده مردم و مسئولان محلی کوهبنان، گفت: معمولا بیمارستانی که افتتاح می شود ممکن است که تا چندماه بعد از آن نیز نیاز به اقدامات ساختمانی، تجهیزاتی یا تاسیساتی داشته باشد اما خوشبختانه اقلام اصلی مورد نیاز تامین و مستقر شده است و نقایص موجود حتما برطرف می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به روند و طول دوره تربیت پزشکان و متخصص، تامین نیروی تخصصی را دشوار ارزیابی کرد و گفت: تامین تجهیزات بدون وجود متخصصان، بی فایده است و فشار زیادی بر مسئولان وارد می شود و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در صورتی که بتواند متخصصان را در کوهبنان توزیع کند، وزارت بهداشت آمادگی کامل تامین تجهیزات لازم را دارد

دکتر هاشمی در پایان از ساخت بیمارستان کوهبنان ابراز رضایت کرد و تلاش های وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار آن را مورد تقدیر قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha