کد خبر: نمی-توان-از-پرستاران-بیشتر-از-زمان-مصوب
۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: وزارت بهداشت با سیاست های تشویقی می تواند پرستاران بیشتری را جذب بیمارستان ها کند، بنابراین نمی توان از پرستاران بیشتر از زمان مصوب قانون انتظار کار داشت و باید برای جبران کمبود نیرو یا ممانعت از مهاجرت به دنبال راهکار دیگر بود.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، احمد همتی اظهار داشت: متاسفانه مشکلاتی که در حرفه پرستاری وجود دارد سبب شده تا آنها رغبت به کار نداشته باشند و مثلا در همین استان سمنان با وجودیکه دعوت به کار هم می شوند اما به دنبال حرفه های دیگر می روند.

وی افزود: حرفه پرستاری به خاطر غیرقابل پیش‌بینی بودن محیط کار، استرس مضاعفی را  به پرستار تحمیل می کند برای همین جزو مشاغل سخت است و بنابراین حجم کار پرستار باید به نحوی باشد که بتواند بهترین خدمات را ارئه دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین نمی توان از پرستاران بیشتر از زمان مصوب قانون انتظارکار داشت و  باید برای جبران کمبود نیرو یا ممانعت از مهاجرت به دنبال راهکار دیگر بود.

وی با بیان اینکه برخی با ذهنیت خاصی وارد این رشته می شوند گفت: اما وقتی این ذهنیت ها با واقعیت جور نیست کنار می روند و این ضعف در مشاوره تحصیلی است.

وی راهکار تشویقی برای جبران کمبود  نیرو در بیمارستان ها را افزایش حقوق پرستاران دانست و ادامه داد: در مجلس هم به دنبال ایجاد عدالت برای این کار هستیم تا تبعیض ها از بین برود.

همتی با اشاره به قانون خرید بسته های خدمت پرستاری گفت: با وجودیکه این قانون از سال گذشته از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده اما هنوز به طور کامل اجرا نمی شود درحالیکه می تواند نقش مهمی در جبران کمبود نیروی پرستاری داشته باشد. 

او تاکید کرد: علاوه بر حمایت نهادها و مجلس از پرستاران خود پرستاران هم باید پیگیرحقوقشان باشد تا مشکلات کم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha