کد خبر: نماینده-ولی-فقیهاهداف-هلال-احمر-منطبق
۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

نماینده ولی فقیه در رابطه با جانمایی مقبره شهدای گمنام در محل ساختمان صلح اذعان داشت: شهدای امدادگر گمنام نیستند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر اذعان داشت: طبق تشکیلات سازمانی، ۱۶ نفر عضو شورای عالی هلال احمر هستند که با حضور رییس جمعیت، دبیرکل، خزانه دار و نماینده ولی فقیه و باقی اعضا، جلسات شورای عالی دو مرتبه در سال برگزار می شود.

حجت الاسلام معزی تصریح کرد: هلال احمر یک نهاد عام المنفعه است و اگر فعالیتی اقتصادی در ساز و کار مشخصی انجام شود، قطعا در راستای اهداف و اصول هفتگانه این جمعیت است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر یادآور شد: امروز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ کشور و ۲۱ شعبه برای ارائه خدمات متناسب با نیاز مردم حضور پررنگی دارد؛ چرا که رفع آلام بشری و تلاش برای صلح از اهداف این نهاد مردمی است.

وی با اشاره به این که اهداف جمعیت هلال احمر منطبق با تعالیم اسلامی است، افزود: وقف و هبه از بارزترین کمک های مردمی به این نهاد است؛ ضمن این که در زمان های مختلف شاهد کمک مردم به نیازمندان در سطح داخلی و خارجی بوده ایم که می توان به کمک های مردمی برای ملت یمن اشاره داشت.

حجت الاسلام معزی بیان داشت: نظارت بر روند اداره موقوفات طبق نیات واقف از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است.

وی یادآور شد: اردیبهشت ۱۳۶۱ و با انتصاب مرحوم آیت الله غیوری از سوی امام (ره)، حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شکل گرفت که ایشان بر نظارت بر امور تاکید شده و مهم ترین وظیفه را کمک به محرومان و مستضعفان برشمردند. در حکم ابلاغی مقام معظم رهبری به اینجانب نیز بر نظارت بر امور به منظور اعتماد بیشتر مردم به هلال احمر تاکید شده است.

حجت الاسلام معزی، ارتقای فرهنگ دینی را از دیگر وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: در این مسیر از ابزارهای گوناگون می توان بهره جست که علاوه بر فعالیت رسمی پایگاه اطلاع رسانی این حوزه به نشانی nvhelal.ir از هفدهم ربیع الاول، تاکنون شانزده شماره از مجله "مهر و ماه" منتشر شده است.

 وی یادآور شد: تمایل به برگزاری همایش "اخلاق امدادگرانه" داشتیم که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، عملی نشد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر متذکر شد: در جریان تصویب بودجه سال ۹۵، متاسفانه ۴۳ درصد حق ثبت اسناد از بودجه هلال احمر حذف شد. کاهش بودجه هلال احمر در کشوری مانند ایران که مترصد وقوع حوادث طبیعی است، عواقب جدی به دنبال دارد.

حجت الاسلام معزی با تاکید بر این که قطعا نگاه دولت به هلال احمر بر مبنای ارائه خدمت به مردم است. اما به طور کلی، راهکار تامین بودجه لازم در هلال احمر، ترغیب حضور پررنگ تر مردم و خیرین است. در کشورهای جهان، بودجه صلیب سرخ و یا جمعیت های داخلی از حق عضویت تامین می شود که این رقم در ایران بسیار ناچیز است.

حجت الاسلام معزی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت مبنی بر جانمایی مقبره شهدای گمنام در محل ساختمان صلح تصریح کرد: شهدای امدادگر گمنام نیستند و دیدار با خانواده این عزیزان از اولویت های ما است.

كدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha