نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تجمیع بیمه ها فرار رو به جلوی وزارت بهداشت است تا اذهان عمومی را از طرح شکست خورده تحول نظام سلامت دور کند.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري عبدالرضا مصری در خصوص تجمیع بیمه ها اظهار کرد: تجمیع بیمه ها در قانون برنامه پنجم توسعه بوده است،  منتهی دولت آن را اجرا نکرده و علت عدم اجرای آن هم مبانی حقوقی است که با هم متفاوت است. هر بیمه ای که هزینه ها را پرداخت می نماید، هزینه های یکسان ندارد به عنوان مثال بانک ها، تامین اجتماعی ، خدمات درمانی ، شهرداری ، صدا و سیما و شرکت نفت هر کدام صندوق های مختلفی با درصدی از درآمدها دارند زیرا مبانی یکی نیست هر یک براساس قوانین خود مبالغ را پرداخت می نمایند.

وی گفت: برای رسیدن به یک مبلغ یکسان  باید در وهله اول مبانی پرداخت ها را یکسان شود و در گام بعدی شاید بتوان تجمیع هم اجرا کرد اما اتفاق و رویداد خاصی در تجمیع هم رخ نخواهد داد و در تجمیع منابع افزایش پیدا نخواهد کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطر نشان شد: مشکل کشور ما بیمه ها نیستند بلکه مشکل ما یک سر حساب درمان است که همیشه باز است و هر فردی با در دست داشتن دفترچه می تواند ایجاد هزینه نماید. اگر وزارت بهداشت به مسائلی چون نظام ارجاع، پزشک خانواده ، گایدلاین ها، خرید راهبردی و پرونده الکترونیک سلامت که موظف به انجام آن ها بود می پرداخت در حال حاضر مشکل سلامت ما حل شده بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل عمده کشور نظام ارجاع و پزشک خانواده است زمانی که مبنا براین اساس باشد که هر چقدر می توان هزینه را افزایش داد و باز ابراز کم بودن کرد بنابراین باید در یک جایی این هزینه ها را متوقف نمود و این توقف می توانست تواسط اجرای طرح پزشک خانواه صورت گیرد و این مشکلات توسط پزشک خانواده حل می شد.

مصری افزود: متاسفانه راه ما اشتباه است و به دیگران نیز راه اشتباه و غلط را نشان می دهیم زیرا اگر بیمه ها بد هستند و مشکل دارند ، چرا عده ای به دنبال بردن بیمه ها به سمت و سوی خود هستند و اگر بیمه ها  خوب هستند پس دست به دست هم دهند و آنها را تقویت نمایند تا بیمه ها کار خود را ادامه دهند بنابراین مشکل اساسی بیمه ها نیستند در نتیجه مشکل ما  عدم توجه به قانون است که طرح پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع را اجرا نکرده اند.

وی با بیان اینکه علت اصرار وزارت بهداشت برای تجمیع بیمه ها به نوعی دور کردن افکار مردم از طرح تحول نظام سلامت است یادآور شد: روی آوردن  وزارت بهداشت به تجمیع بیمه ها فرار به جلو است و اینکه طرح تحول که هیچ مبنای قانونی ندارد توفیقی به جز تحمیل هزینه سنگین برای دولت و کشور نداشته، می خواهند ذهن افکار عمومی را به سمت و سوی دیگر بکشانند تا کسی به دنبال تحلیل وضع موجود نباشد و این آدرس اشتباهی است که به سمت بیمه ها روانه شدند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: زمانی که وزیر بهداشت اعلام می کند در کشور قریب به  ۱۰ هزار میلیارد تومان زیرمیزی پرداخت می شده است و مسئولیت نظارت بر این موارد بر عهده وزارت بهداشت بوده که عملا در مقابل این زیرمیزی ها هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است، طبیعتا در جایی که وظیفه قانونی است در این مورد کوتاهی کرده اند و این کوتاهی را به گردن دیگران که بیمه ها هستند، می اندازند. هزینه های زیادی که برای قوانینی که خلاف قانون انجام شده پرداخت می شود اما تا به حال کسی از پرداخت بیمه ها شاکی نبود که مبلغی از سمت بیمه ها به هدر رفته باشد و اما وزارت رفاه نیز وظایف خود را به خوبی انجام نداده و با افزایش تعرفه ها به کشور خیانت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha