کد خبر: نماینده-مردم-نقده-در-گفتگو-با-سلامت-تبا
۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹

نماینده مردم نقده با اشاره به توریسم درمانی گفت: باعث درآمد زایی و تبادل فرهنگی می شود. منتها این یک نگاه بلند مدت و برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک و راهبردی می خواهد که هر چند وزارتخانه ورود کرده است.

عبدالکریم حسین زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره اقتصاد سلامت با رویکرد گردشگری سلامت اظهار داشت: یک واقعیت بسیار مهم وجود دارد که توریسم درمانی از اهمیت خیلی بالایی به خصوص در استان های که مرزی هستند برخوردار است.

نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی افزود: مخصوصا کشورهایی که پیرامون ما هستند و جنگ زده بودند، مراجعات متعدد به استان های پیرامونی ما حتی به تهران دارند. ولی واقعا ما از این پدیده غافل شده ایم. به عنوان مثال استان آذربایجان غربی، چیزی حدود هزار کیلومتر هم پوشانی مرز با چهارتا کشور و خصوصا عراق دارد، این استان باید ظرفیت های توریسم درمانی خود را بالا ببرد.

حسین زاده با بیان این که این استان ها میزان ماندگاری این افرادی که برای درمان به کشور ما مراجعه می کنند را بالا ببرند، تصریح کرد: همه این ها باعث درآمد زایی و تبادل فرهنگی می شود. منتها این یک نگاه بلند مدت و برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک و راهبردی می خواهد که هر چند وزارتخانه ورود کرده است.

وی یادآور شد: اما واقعیت این است که تجاری سازی حوزه ها حتی درمان، یکی از موضوعات اساسی است که همه کشورها به دنبال آن هستند و منابع درآمدی کلانی را از این محل به دست می آورند. وقتی ما کشوری هستیم که اثرات جنگ را داشتیم و همیشه یار و یاور همسایه هایمان بوده ایم، در زمان بهره برداری هم طبیعی و عقلانی است که ما بهره برداری کنیم.

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: لذا من این نگاه استراتژیک و مدیریت برنامه ریزی را در این حوزه واقعا احساس می کنم که باید خیلی دقیق تر باشد. درست است که متن موضوع توریسم درمانی، درمان است و حاشیه آن شناخت فرهنگی است. این حاشیه می تواند تبدیل به متن جدید و تعامل ها و منابع های درآمدی جدید شود.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha