کد خبر: نماینده-دوره-نهم-مجلس-شورای-اسلامی-عنو
۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به این که با وضعیت موجود موفقیت طرح تحول سلامت تحقق ناپذیر است، گفت: هم اکنون ۱۴ هزار میلیارد تومان بیمه ها به مراکز درمانی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز درمانی بخش خصوصی بدهکار است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري دکتر عبدالرحمان رستمیان   با بیان این که ادامه اجرای طرح تحول سلامت امکانپذیر نیست، اظهار کرد: قطعاً بیمه ها توان پرداخت این بدهی را ندارند و ناچاراً از بسیاری از اهداف و آمال طرح تحول سلامت عدول کنند.

وی با تأکید مجددا بر این که ادامه طرح تحول سلامت غیر ممکن است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده اجرای سیستم ارجاع کاری عظیم و زمانبر است و شاید به یک دهه تلاش نیاز است پزشک خانواده پیچیدگی های خاصی دارد و هم اکنون اجرای آن در برخی استان ها نظیر فارس به مدت ۴ سال به صورت پایلوت است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتی با افزایش میزان اعتبارات طرح تحول سلامت از ۵۰۰۰ به ۸۰۰۰ میلیارد تومان با توجه به تورم سال آینده و ۱۴ هزار میلیارد بدهی بیمه به مراکز درمانی عملاً کاری از پیش برده نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha