کد خبر: نقش-رسانه‌ها-در-توسعه-سلامت-کشور
۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰

همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب درباره بسیج همگانی در بهار امسال جهت جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر به خصوص فشار خون و نقش رسانه‌ها در محوریت قراردادن سلامت جامعه افزود: این بسیج همگانی کار مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر از فشار خون کار را آسان‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از بیماری‌ها نیاز به آگاه‌سازی و اطلاع رسانی دارد  تا از بروز آنها جلوگیری شود، البته ایجاد کمپین و کارزارهای رسانه‌ای در این باره هم خوب است ولی نیاز به مشارکت بالای مردم دارد تا اطلاعات آنها درباره بیماری‌ها افزایش یابد. منظور از کارزارهای رسانه‌ای یا کمپین‌ها، رسانه‌های تخصصی نیست و در این کمپین‌ها همه افراد، رسانه هستند و اطلاعات بین آنها رد و بدل می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص رابطه بین رسانه و سلامت جامعه اظهار کرد: رسانه مفهوم بسیار جدیدی پیدا کرده است که بسترهای فضای مجازی در آن نقش دارند، البته مساجد، پایگاه‌های بسیج و مردمی مثل هیات‌های  مذهبی و NGO ها و سمن‌های تخصصی در هر حوزه‌ای می‌توانند نقش رسانه را ایفا کنند. هاشمی با تاکید بر اینکه در کنار این ارگان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند به دانش افزایی عمومی کمک کنند، افزود: رسانه تاثیر به سزایی در حوزه سلامت به خصوص در امر پیشگیری، آگاهی سازی و اطلاع رسانی دارد. همچنین در حوزه پزشکی اجتماعی برای مقابله با پدیده آسیب‌های اجتماعی نیاز به همراهی مددکاران افتخاری داریم. وی خاطرنشان کرد: این مددکاران افتخاری می‌توانند نقش اطلاع رسانی و آگاه سازی داشته باشندريال در مجموع رسانه می‌تواند نقش به سزایی در توسعه سلامت کشور داشته باشد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha