کد خبر: نسخه-محوری،شایسته-مردم-و-پزشکان-نیست
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت، گفت: از طرف دیگر بهداشت و درمان ما نسخه محور شده است، به عبارتی بر اساس شایستگی پزشک نیست. اگر این اشکالات برطرف شود، طرح تحول سلامت بهترین طرح بوده که انجام شده است.

هدایت الله خادمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت، اظهار داشت: واقعیت این است که وزیر بهداشت  در بخش سلامت اقدامات خوبی انجام داده است. در سطح عمومی اتفاقی که افتاده باعث شده که دسترسی مردم به  امکانات ساده تر و بیشتر باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: الان مثل سابق نیست که بیمار به بیمارستان مراجعه کند و تا پول ندهد، کارش انجام نشود یا در مواردی زمین خود را برای درمان می فروختند. دیگر این  مسائل نیست که اتفاقات خوب بوده و نکات بسیار مثبت است.

وی با بیان این که این  حوزه نیز یکسری نقاط ضعف دارد، گفت: اگر این نقاط ضعف را مدیریت  کنند، طرح تحول سلامت، می تواند طرح استثنایی باشد. به عنوان مثال پزشکان هر چقدر می خواهند حقوق می گیرند و چندین جای مختلف کار می کنند. برخی پزشکان، هم در بیمارستان های دولتی و هم در خصوصی کار می کنند و بسیاری از بیماران را به بخش های خصوصی ارجاع می دهند.

خادمی خاطرنشان کرد:از طرف دیگر بهداشت و درمان ما نسخه محور شده است، به عبارتی بر اساس شایستگی پزشک نیست. هدف این است که بیمار به پزشک مراجعه می  کند تا درمان شود. بنابراین اگر دو تا پزشک را با هم مقایسه کنیم و بیمار نزد پزشکی برود و با یک نسخه درمان شود، بابت یک نسخه پول دریافت می کند. اما اگر پزشک دیگر قابلیت خوبی نداشته باشد بیمار که نزد او می رود، گاهی با نسخه های متعدد هم درمان نمی شود، ولی پول همه آنها را دریافت می کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: با توجه به مثال ذکر شده، فضا به سمتی می رود که پزشکان سعی کنند تعداد مراجعه بیمار را افزایش بدهند. این مشکلی است که  به سلامت و مردم لطمه می زند و هم این که برخی پزشکان با این کار تجارت می کنند و روز به روز ثروتمند تر می شوند. ان شالله اگر این اشکالات برطرف شود، طرح تحول سلامت بهترین طرح بوده که انجام شده است.

كدخبرنگار41055

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha